پاسخ مقتدرانه و قانع کننده نماینده به سوالات منتقدان و مخالفان؛ “موحد” با صلابت جواب داد+تصاویر
پاسخ مقتدرانه و قانع کننده نماینده به سوالات منتقدان و مخالفان؛ “موحد” با صلابت جواب داد+تصاویر
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس روند پیشروی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های چهار گانه را تشریح کرد

به گزارش پایگاه  اطلاع  رسانی  خبر  دیشموک.؛ نخستین نشست خبری نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی با اصحاب رسانه امروز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در این نشست در خصوص نامگذاری سال اظهار داشت: مجلس بر حسب وظیفه اگر جایی خلأ قانونی برای تحقق شعار سال باشد مرتفع و با ابزار نظارتی همراهی می‌کند.

 

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: مقررات موجود دست وپا گیر را با همکاری دولت بر می‌داریم امیدواریم با تفاهم بین دولت و مجلس با حفظ مواضع نظارتی مجلس زمینه اجرایی شدن شعار فراهم شود.

وی در پاسخ به سؤوال خبرنگاری که دخالت نماینده در انتصابات راتحت شعار قرار گرفتن شایسته سالاری مطرح کرد، پاسخ داد: انتصاب برادرم در دفتر حقی است که به جهت اعتماد محفوظ است در خصوص انتصاب سادات نیز متناسب با جایگاه بوده و هیچ گونه نسبت فامیلی با بنده ندارند.

وی اضافه کرد: اگر یک مدیرکل ادعا کرد موحد با من تماس گرفت و توصیه کرد فلانی را در فلان سمت منصوب کن جایزه را تقدیمش خواهم کرد در مناصب شهرستان دخالت نکردم اما برای معرفی نیرو به وزارتخانه‌ها به عنوان یک توصیه و دفاع از شایسته سالاری اقدام کردم.

حجت‌الاسلام موحد شائبه دخالت در عدم تأیید صلاحیت شهردار دهدشت را رد کرد و گفت: در این زمینه اعلام کردم نظر شورای شهر حرمت دارد معتقدم آنها تصمیم گرفتند و باید پاسخگو باشند

نظر خاص شخصی ندارم هر چه قانون بگوید همان عملی می‌شود.

وی از قرار گرفتن سد آبریز در جداول لایحه بودجه خبر داد و افزود: آن چیزی که ما می‌خواستیم عملی شد.

 

موحد یادآور شد: قبل از آنکه سد آبریز این مراحل را طی کند ۱۰۰میلیارد تومان از بانک رفاه  مصوبه گرفتیم.

 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: ماده۲۳ این سد باید از سازمان مدیریت اخذ شود تا مراحل بعدی عملی شود.

وی گفت: از زحمات و تلاش‌های نفس‌گیر همه کسانی که در چهار ماه بنده را برای پیگیری امورات سد آبریز همراهی کردند اعم از پشتوانه مردمی، رسانه، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه مخصوصا استاندار و نقش کلیدی معاون عمرانی استاندار و دیگر مسوولان استانی قدردانی می‌کنم.

 

موحد در خصوص راکد بودن برخی از پروژه‌ها که مدت زیادی از کلنگ‌زنی می‌گذرد، پاسخ داد: پروژه‌های ۱۲ساله به بنده ربطی ندارد که بخواهم جواب بدهم عزیزان دیگری حضور داشتند که به سهم خود زحمت کشیدند انشاالله مأجور باشند.

وی با اشاره به اینکه هر روز در جاده پاتاوه به دهدشت شاهد تحول در اجرای کار هستیم از تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان به این محور طی سال گذشته خبر داد و افزود: می‌خواستند جاده را افتتاح کنند بنده مخالفت کردم گفتم تا زمانی که کامل تکمیل نشود اجازه نمی‌دهم ناقص به مردم تحویل شود.گذر موقت البته جریان دارد.

 

موحد بیان کرد: برخی به کارهای انجام گرفته نظر نمی‌کنند می‌گویند در کهگیلویه چه کار شده است؟ بگویید چه نشده است، زمانی که کهگیلویه را تحویل گرفتم از زیر ساخت‌های اولیه محروم بود امروز مطالبه مردم تغییر کرده است.

 

وی در واکنش به ادعای نبود مجوزهای زیست محیطی در پتروشیمی جدید گفت: هر مجوزی لازم بود از سوی دستگاه مربوطه اخذ شده است.

 

موحد از افزایش ۳۸ درصدی اعتبارات فرهنگی استان خبر داد و گفت: دغدغه بیمه، صندوق هنر و اشتغال خبرنگاران را در نشستی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهم کرد.

 

نماینده مردم لنده در مجلس انتقال آب از ایدنک را از اولویت‌های خود برشمرد و گفت: در راستای فعال شدن این طرح آبرسانی عزل و خلع ید پیمانکار و انتخاب پیمانکار جدید و اعتبار مناسب در لایحه بودجه انجام گرفت.

 

وی با بیان اینکه همه تلاش و پیگیری لازم برای تکمیل پروژه‌ها انجام می‌شود، گفت: پتروشیمی دهدشت بر اساس وعده‌های مصوب و پیش بینی مجموعه هلدینگ خلیج فارس در پایان این دوره نمایندگی به بهره‌برداری می‌رسد.

موحد تکمیل فاز اول آبرسانی به چهار شهر را از دیگر وعده‌ها اعلام کرد و افزود: فازهای بعدی سال ۱۴۰۲ و بعد از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی اضافه کرد: فاز دوم برق چاروسا و دیشموک امسال به بهره‌برداری می رسد انتقال آب از گندمکار به دیشموک تا پایان ۱۴۰۲ و عملیات اجرایی باند دوم خیرآباد دهدشت عملیات اجرایی در سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

 

نماینده مردم چرام در مجلس گفت: بخش اعظمی از عملیات اجرایی فسفات چرام آغاز شده و نتایج چشمگیر خواهد داشت.

 

نماینده مردم بهمئی در مجلس در خصوص بیمارستان بهمئی تصریح کرد: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی موظف است کمتر از یک ماه پروژه بیمارستان را فعال کند عذر موجه برای سستی کار وجود ندارد.

 

موحد با بیان اینکه از بدو ورود در مجلس امکان ندارد پروژه‌ای را پیگیری نکرده باشیم، گفت: سیکل ترکیبی پادوک یکی از پروژه‌هایی که برایم مهم بود جلسات مختلفی برای پیگیری داشتم بانک تعیین شده به خاطر بدهی نمی‌توانست عامل باشد از طرفی تعیین تکلیف قیمت خرید برق از بخش خصوصی مشخص نیست و این مسیله در هیأت دولت بررسی می‌شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس باند اضطراری فرودگاه دهدشت را یادآور شد و به نقل از تاجگردون نماینده پیشین مجلس این پروژه را تیر رها شده خواند و گفت: دولت لایحه بودجه را که آورد در یکی از شهرها پیشنهاد فرودگاه داد جلوی اسم فرودگاه یک شهر نوشتم «و دهدشت».

 

 

انتهای پیام/ م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ