وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند
امین درخشان از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی خبر دیشموک ؛ امین درخشان در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از فعالیت های این دستگاه در سال جاری، ظهار کرد: نگاه مردمی دولت بنیان فرهنگی دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای شعار دولت، برنامه ریزی و تمرکز ویژه ای به ویژه در مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد .

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فرهنگ و مردم مکمل هم هستند، گفت: سند تحول فرهنگی استان بر همین اساس تدوین شده و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهیه سند مردمی دولت سیزدهم نقش آفرین بوده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ فعالیت دارای تنوع و تکثر در حوزه های دینی، قرآنی، رسانه، شعر، موسیقی، تئاتر و نمایش در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: این سختی کار را نشان می دهد و در حوزه فرهنگ مشکلات جدی وجود دارد.

 

درخشان با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در ۱۰ سال گذشته از یک میلیارد تومان عبور نکرده، یادآور شد: این در حالی است که در سال ۹۰ برای هر متر بنر باید هزار تومان هزینه می شد و اکنون هر متر به ۶۰ هزار تومان نیاز دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه های فرهنگی را بسیار بالا دانست و ادامه داد: اگر در حوزه مسائل فرهنگی مشکلات برطرف نشود، در حوزه های دیگر دچار مشکل خواهیم شد.

 

وی خبر خوشی در خصوص پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج داد و گفت: تفاهم نامه این پروژه در وزارت ارشاد امضا شده و تیم های کاری سرمایه گذاری مستقر شدند، سرمایه گذار خواهد آمد و ۱۵ دی ماه وزیر فرهنگ برای حضور در کنگره شهید سلیمانی به استان می آید و عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

درخشان افزود: در مورد پروژه فرهنگی و هنری گچساران اعتبارات خوبی تخصیص داده شده و روی روال قرار گرفته و امیدواریم تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی در بحث آسیب های اجتماعی در استان برگزار کردیم و برنامه های متعددی در سطح شهرستان‌ها داشتیم و استقبال خوبی از آنها صورت گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین شورای فرهنگ عمومی اکنون در همه شهرستان های استان برگزار می‌شود. ​

درخشان با اشاره به اینکه در شرایط اخیر بیشتر نگاه ها متوجه حوزه فرهنگ بوده، تاکید کرد: جنگ امروز، جنگ فرهنگ و رسانه است، اما میزان اعتبارات تناسبی با این توقعات و انتظارات ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت : نظام بودجه ریزی در سطح کلان در توجه به استان ها مستلزم بازنگری است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ