ورزش کهگیلویه و بویراحمد از هفته دولت ۱۴۰۱ تا هفته دولت۱۴۰۲
ورزش کهگیلویه و بویراحمد از هفته دولت ۱۴۰۱ تا هفته دولت۱۴۰۲
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ورزش استان شد که کسب چندین عنوان قهرمانی در سطح جهان گواه این مطلب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، عین‌الله دهقان در جمع خبرنگاران از صدور مجوز و تاسیس ۳۳۰ باشگاه در سطح استان خبر داد و گفت: مجوز این تعداد باشگاه از طریق سامانه جامع باشگاه‌های ورزشی صادر شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه‌ و بویراحمد افزود: طی یکسال اخیر یک هزار و ۲۰۰ نفر از ورزشکاران استان در مسابقات ملی حضور یافتند، ضمن اینکه طی همین مدت ورزشکاران استان ۳۵ عنوان قهرمانی در مسابقات بین‌المللی در رشته‌های کشتی، ووشو، مسابقات بازی‌هایی آسیایی، پارآسیایی،  پارآسیایی و هندبال کسب کردند.

وی با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی هانگژو چین و بازی‌های پارآسیایی گفت: ۳ ورزشکار استان در این مسابقات شرکت می‌کنند‌

این مسوول به اقدامات صورت گرفته در ورزش همگانی اشاره و عنوان کرد: مسابقات جام پرچم یکی از دو رویداد ملی ورزشی استان بود که جزء استان‌های پیش‌رو بودیم و توانستیم ورزش را در سطح مناطق محروم و روستاهای دورافتاده ببریم و استعدادهای خوبی نیز کشف شد.

دهقان بیان کرد: در سطح شهرها هم مسابقات جام محلات با حضور یک هزار و ۸۷۰ تیم برگزار شد که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات به اتمام رسید و مرحله استانی برگزار می‌شود که تیم قهرمان به مسابقات جام محلات مرحله کشوری راه پیدا می‌کند که نقش مهمی در انتخاب بازیکنان تیم ملی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دولت سیزدهم همچنین اعتبارات خوبی به زیرساخت‌های ورزش استان اختصاص داد و از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال ۴۰ پروژه ورزشی به بهره‌برداری رسید، در هفته دولت ۱۴۰۲ هم ۸ پروژه افتتاح و پنج پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

این مسوول از افزایش سرانه استان از ۹۸ سانتی‌متر به ۱۱۴ سانتی‌متر خبر داد و گفت: از ورزش زمستانی غافل نشدیم و برنامه‌های متنوعی جهت رونق پیست اسکی کاکان در دست تهیه است.

دهقان عنوان کرد: با اولین بارش برف پیست اسکی کاکان را فعال و آماده برگزاری ورزش‌های زمستانی و جشنواره برفی می‌شویم.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ