هشدارهای پلیسی در رابطه با کلاهبرداری باعنوان برنده شدن در قرعه کشی
هشدارهای پلیسی در رابطه با کلاهبرداری باعنوان برنده شدن در قرعه کشی
فرمانده انتظامی گچساران در خصوص گرفتاری کاربران و شهروندان در دام کلاهبرداران به بهانه برنده شدن در قرعه کشی‌ها هشدار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سرهنگ ارسلان خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری طی تماس تلفنی با افراد، موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌ها را مطرح کرده و از آنان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در این ترفند مجرمین، خود را از طرف اپراتورها، سازمان‌ها و … معرفی کرده و با فریب کاربران به بهانه برنده شدن در قرعه کشی‌ها، آنان را جهت دریافت مبلغ برنده شده به پای دستگاه‌های خود پرداز هدایت نموده و اقدام به کلاهبرداری می نمایند.

 خادمیان اظهار داشت: هر گونه تماس تلفنی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده شدن در مسابقات، جشنواره و … و درخواست اطلاعات حساب بانکی و کد پیامک شده با هدف کلاهبرداری از افراد می‌باشد.

وی با بیان اینکه نباید فریب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌ها را خورد، گفت: در صورت دریافت پیامک و یا تماسی مبنی بر برنده شدن، از پاسخگویی و ارسال کد خودداری کرده و به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت مبلغ برنده شدن نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نمی باشد.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: پلیس‌فتا این فرماندهی به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ