مشکلات یک استان از زبان رسانه و فرمانده/ دوای درد دخالت‌های بی‌جا؛ فرار سرمایه‌گذار و فامیل‌سالاری چیست؟
مشکلات یک استان از زبان رسانه و فرمانده/ دوای درد دخالت‌های بی‌جا؛ فرار سرمایه‌گذار و فامیل‌سالاری چیست؟
اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به سپاه فتح استان رفتند تا نشستی خودمانی و دوستانه با فرمانده این یگان خط شکن در هشت سال دفاع مقدس داشته باشند.

به گزارش خبر دیشموک، اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به سپاه فتح استان رفتند تا نشستی خودمانی و دوستانه با فرمانده این یگان خط شکن در هشت سال دفاع مقدس داشته باشند.

خبرنگاران و اهالی رسانه از هر دری با فرمانده سپاه صحبت کردند از اغتشاشات اخیر از نقاط ضعفی که در استان وجود دارد از پارتی بازی‌ها از دخالت های بیجا در امور مختلف استان و سوء مدیریت ها؛ آنها همچنین به رسانه گریزی و خبرنگار گریزی مدیران استانی هم اشاره کردند و همچنین به واحدهای تولیدی راکدی اشاره شد که نیاز است مسئولان نظارت و کمک به آنها را در دستور کار داشته و مشکلاتشان را پیگیری کنند.

آنها همچنین از فرمانده سپاه فتح استان خواستند تا در مورد اغتشاشات اخیر برایشان توضیح دهد خبرنگاران در این نشست به فرمانده سپاه برای رفع مشکلات استان راهکار دادند و در ادامه مسئولان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به برنامه‌های خود در زمینه های مختلف از جمله برگزاری جشنواره ها و همچنین نوع تعامل با رسانه ها و خبرنگاران و برنامه‌های آینده از جمله آموزش اشاره کردند و دست آخر سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد باب سخن با اصحاب قلم و رسانه در استان را باز کرد.

خرمدل با بیان اینکه کهکیلویه و بویراحمد ظرفیت رسانه‌ای بسیار بالایی دارد گفت: خبرنگاران در موضوعات مختلف بسیار خوب وارد شده‌اند صدا و سیمای استان مجموعه‌ای به روز بوده و گزارش‌های فاخری تهیه می‌کند اعتماد به‌ نفس خبرنگاران استان برای ما قابل تحسین است.

فرمانده سپاه گفت: مدیریت خبر در بحران کار بسیار مهم و اساسی است از آسیب های جدی ما نوع خبر در بحران است مانند آنچه که در سی سخت و در هنگام زلزله رخ داد.

وی گفت: در حالی که همه دستگاه ها در زلزله سی سخت پای کار بودند ما و استاندار تنها دقایقی بعد از زلزله وارد این شهر شدیم اما توقعات رسانه‌ای بسیار بالا بود.

فرمانده در تکمیل توضیحات خود گفت: زلزله رخ داده بود و همه چیز در یک دقیقه از بین رفت اما بعضی‌ها توقع رفع مشکل در همان دقیقه اول را داشتند و باید در بحران‌ها اخبار به گونه‌ای تنظیم و منتشر شود تا مردم آرامش خود را از دست ندهند.

این فرمانده در ادامه گریزی هم به اغتشاشات زد و گفت: برای مثال من با چند نفر از افرادی که دستگیر شده بودند صحبت کردم آنها اصلاً چیزی از این مسائل نمی دانستند و این که چرا به خیابان آمده‌اند و هر چه سوال می کردیم تنها با جواب نمی‌دانم روبرو می شدیم دانش آموزان و دانشجویانی که فریب خورده بودند و البته با پیگیری‌ها این افراد آزاد شدند.

وی افزود: بخش عمده‌ای که وارد خیابان شده بودند فریب فضاسازی در فضای مجازی را خورده بودند برای عقب نماندن از دیگران وارد میدان شدند البته بخشی کمی هم به دلیل معیشت بود و البته خیلی از عوامل دیگر هم دخیل بودند.

خرمدل بزرگترین مشکل را ندانستن و اطلاع نداشتن از گذشته‌ها دانست و گفت: این در حالی است که بیشترین جنایت و خیانت را به نسل ما آمریکا و انگلیس کرده است آن‌ها در گذشته نفت ما را غارت می‌کردند و کشور را به یغما می بردند و امروز هم که نمی‌توانند این کار را بکنند تحریم را  برگزیده‌اند که به زعم خودشان این کشور را فرو بپاشند.

این فرمانده در ادامه اظهارات خود گفت: استان مشکلات بسیاری دارد یکی از بزرگترین مشکلات ما فرار سرمایه گذاران است فردی آمده بود تا هزار میلیارد تومان پول در این استان سرمایه گذاری کند اما وقتی شرایط را مشاهده کرد هوای سرمایه‌گذاری در استان دیگری به سرش زد باید از خودمان بپرسیم که چرا سرمایه گذار فرار می کند چون که با برخی از رفتارها موجب این کار می شویم.

وی قانون گریزی را یک مشکل دیگر بیان کرد و گفت: فامیل سالاری درد بزرگی است همه ما مردم و مسئولان باید قائم به قانون باشیم تا مشکلات برطرف شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه احترام مسئولان باید رعایت شود گفت: مسئولان هم باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند با جوانان صحبت کنند چرا نباید در روز دانشجو مسئولان استان ما به میان دانشجویان بروند و مسائل کشور را برای آنها تبیین کنند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از اظهارات خود با اشاره به اینکه سفارش ها در استان معضل بسیار بزرگی شده است و گویی کارها بدون سفارش پیش نمی‌رود به نمونه هایی از آن اشاره کرد و گفت: چرا وضعیت استان ما باید به گونه ای شود برای مثال از اینجا فردی را در استان بوشهر واسطه کنند تا کار آنها انجام شود.

فرمانده در ادامه با توصیه به خبرنگاران برای پرداختن به مشکلات مردم گفت: خبرنگاران بیش از آنکه با مسئولان و دستگاهها ارتباط داشته باشند باید ارتباط خود را با مردم برقرار کرده و مشکلات آنها را به خوبی احصا و پیگیری و به مسئولان انتقال دهند.

انتهای پیام/