فرمانده سپاه فتح: فعالیت ۲۳۰ کانال ماهواره ای بر علیه ایران/آیت الله حسینی: بمباران اطلاعاتی سبب ترویج بی غیرتی شده است/ آل داوود:سند ۲۰۳۰ در جنگ ترکیبی دشمن نقش خود را نشان داد
فرمانده سپاه فتح: فعالیت ۲۳۰ کانال ماهواره ای بر علیه ایران/آیت الله حسینی: بمباران اطلاعاتی سبب ترویج بی غیرتی شده است/ آل داوود:سند ۲۰۳۰ در جنگ ترکیبی دشمن نقش خود را نشان داد
همایش آسیب های اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز لا محور آسیب های اجتماعی نوپدید برگزار شد و در این جلسه به رها شدگی فضای مجازی و ایجاد چالش های اجتماعی اشاره شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، اولین همایش آسیب های اجتماعی نوپدید استان کهگیلویه وبویراحمد در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست ابتدا سلیمان حسینی نیک رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری همایشی در تهران با محوریت آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای آسیب های مختلف و حوادث اجتماعی پیش بینی های مختلفی شد در این راستا ۱۱۲ مقاله به دانشگاه فرهنگیان  ارسال شد که ۲۱ مقاله مورد پذیرش قرار نگرفت  وبیشتر از ۹۰ مورد مقاله از سراسر کشور پذیرفته شد و به صاحبان ۱۰ مقاله هدایایی به انها اهدا خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد  همچنین در این جلسه به تاثیر فضای مجازی بر اخلاق و رفتار روزانه ما اشاره کرد و اینکه متناسب با ارمان های الهی و اخلاقی مانیست، گفت: اگر در این فضا توجه نشود آسیب ها بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه با بیان آثار منفی در جامعه در اثر فضای مجازی،  گفت: کارهای خوبی در حوزه فضای مجازی صورت گرفته است اما آثار منفی در این جامعه مشاهده می شود.
وی با بیان اینکه موضوعات و محتواها در فضای مجازی دیده می شود اما سواد چندانی توسط نوجوانان ما کسب نشده است، ادامه داد: با اشتباهی که مدارس و دانشگاه ها بعلت کرون تعطیل شد شاهد ایجاد ویرانه ای هستیم.
آیت الله حسینی گفت: باید دید آیا در فضای مجازی اخلاق، رفتار، تکریم والدین بیشتر شده است اما جواب خیر است  زیرا این فضا تاثیرات منفی خاص خود را داشته است هر چند فضای مجازی پیشرفت علم و دانش  محسوب می شود اما مزیت ها و مضرات  آن باید بررسی شود.
وی با بیان اینکه همه جوامع دینی و غیردینی نگران آسیب های جدید فضای مجازی هستند، ادامه داد: در کشورهای مختلف فضای مجازی رها نیست و کنترل می شود اما این سوال پیش می آید چطور این فضا در کشور ما رها شده است هرچند آنها تحت عنوان دهکده جهانی  تلاش دارند در این فضا ما را کنترل کنند.
آیت الله حسینی به لزوم  حرکت در فضای مجازی متناسب با ارمان ها و ارزش ها اشاره کرد و گفت: با کنترل و مدیریت این فضا آسیب ها برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: نسبت به آسیب ها باید بررسی، پیشنهادات لازم و برنامه های عملیاتی دنبال شود و صرف انجام همایش کافی نخواهد بود.
این مسئول حمایت های مالی یکی را یکی از ارکان های تاثیر گذاری در فضای مجازی دانست و افزود: دانشگاه فرهنگیان که در حوزه تربیت، آموزش و علم نفش دارد برای اثر گذاری در فضای مجازی میتواند اثر گذار باشد.
وی بابیان اینکه ساختمان سازی خوب دنبال می شود اما در حوزه فرهنگ اعتبارات کافی در نظرگرفته نمی شود، گفت: در حوزه فرهنگ همانند باقی مانده غذا بودجه  تخصیص می دهند که با حجم گسترده  فرهنگ این برنامه ها پیش نخواهد رفت.
آیت الله حسینی هزینه کرد  در حوزه فرهنگ توسط کشور را چندین برابر ایران   دانست و گفت: در بحث فرهنگ ضعیف عمل می شود و عده ای در داخل هم ظلم می کنند و تولیدات ما در کشور گاهی اثر کافی ندارد که این موضوع نیاز به مطالبه و اثرگذاری دارد و همان محتواهای تولیدی در بین اقشار مختلف جامعه بسط و نشر داده شود.
نماینده ولی فقیه افزود: بمباران اطلاعاتی و خبرهای مختلف سبب بی غیرتی در بخش های مختلف شده است و حتی ببا رخی از آنها وقتی صحبت از تجزیه کشور می شوند برایشان تفاوتی ندارند اما بعد از آنکه  بیدار شدن پشیمان می شوند.
وی تاکید کرد: کسانی که به انقلاب اسلامی، خون شهدا، ارزش های دینی توهین و تخریب می کنند نام آنها نوشته خواهد شد و در تاریخ ثبت خواهد شد زیرا آینده از آن دین و اسلام است.
فرمانده  سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه همچنین  به فعالیت ها و ارتباطات مجموعه سپاه با جامعه و شناخت آسیب ها اجتماعی اشاره کرد و گفت: مجموعه ای در سپاه متناسب با نیاز جامعه تشکیل شده است یکی از بخش ها معاونت اجتماعی  است.
سردار خرم دل با بیان اینکه برگزاری این همایش در دانشگاه فرهنگیان یکی از برنامه های موثر برای افزایش مهارت و توانایی های اجتماعی است، گفت: یکی از اندیشمندان به پیش بینی رسوخ اینترنت در آینده اشاره کرد و به مقداری تاثیر گذار است که همه ابعاد را در بر می گیرد را مورد بررسی قرار داد و امروز آثار و تاثیر این فضا در دنیا مشاهده می شود
وی افزود: اینترنت تیغ دو لبه است که بخش های مختلفی را در بر می گیرد، اگر در گذشته تجاوز و قتلی صورت می گرفت در سریع ترین زمان ممکن شناخته می شد اما آسیب ها در فضای مجازی مانند هک حساب ها، توزیع اخبار خشونت آمیز  به شکل جدید مشاهده می شود و گاهی به سختی شناخته می شود.
این مسئول با بیان اینکه یکی از تهدیدات امروز در حوزه زبان است، گفت: پاکستان و هندوستان از جمله کشورهای هایی بودن که فارسی صحبت می کردن اما در طول زمان، زبان آنها دگرگون شد این موضوع به دلیل نقش و اهمیت نفوذ اینترنت و فضای مجازی است.
سردار خرم دل با بیان اینکه آسیب های که در کشور ما در حوزه فرهنگ و اقوام یا بخش های مختلف مشاهده می شود آسیب ها نسبی هستند و در کشور های دیگر آسیب ها به گونه ای دیگر است، گفت:  امروز بیش از ۲۳۰ کانال ماهواره ای در بخش های مختلف سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی در بعد منفی دارند و این فعالیت های سبب ایجاد بی اعتمادی در جامعه شده است و گزارشات آن در بین عموم سبب بی اعتمادی می شود.
وی با بیان اینکه  روایت ها در این رسانه ها به گونه ای است که سبب بی اعتمادی به حاکمیت و وارونه سازی واقعیت ها می شود، ادامه داد: انواع مختلف اخبار و محتواها در این فضا توزیع می شود که هرچند وسیع است اما عمق ندار و بر سواد و دانش اضافه نمی کند.
سردار خرم دل به شکستن حریم خصوصی در فضای مجازی پرداخت و ادامه داد: در حوزه قوانین و آموزش دچار مشکلاتی در فضای مجازی  هستیم، در تحقیقی که در دیگر کشورها صورت گرفته بود میزان استفاده از فضای مجازی در حد نیم ساعت بود اما در کشور ما فرصت و زمان زیادی به صورت غیر مفید اتلاف می شود.
وی طلاق های عاطفی، کاهش محبت ها ، دوری خانواده ها از یکدیگر را از از جمله آسیب های فضای مجازی دانست و افزود: چکیده ای از موضوعات از این قبیل همایش ها باید ثبت شود و در شورای فرهنگ عمومی طرح و عملیاتی شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین تسلیت شهادت شهید محمد مفتح اشاره کرد و گفت: دانشگاه محل تولید علم و اندیشه است و نیازهای اساسی جامعه در دانشگاه بحث و تحلیل می شود و حضور آنها در آسیب های اجتماعی انکار ناپذیر است.
هاشمی با بیان اینکه اثر گذاری در حوزه های اجتماعی و آسیب ها توسط سپاه دنبال شده است و اثرگذار عمل کرده است، گفت: معاونت اجتماعی سپاه فتح در حوزه آسیب های اجتماعی اثر گذار عمل کرده است.
هاشمی با بیان اینکه دشمن جنگ رسانه ای تمام عیار بسیار پیشرفته تر از جنگ نظامی در فضای مجازی را پیاده کرده است، گفت: بیشترین آسیب ها در همین فضای مجازی  که در گوشی در دست ما مشاهده می شود اگر روزی قتل در کف جامعه صورت می گرفت مشخص می شد و امروز در فضای مجازی انواع آسیب ها و معضلات مشاهده می شود اما اشکار نمی شود.
هاشمی گفت: فضای مجازی باعث شد انواع خشونت در کف جامعه از قبیل آتش سوزی مساجد ، رفتارهای خلاف اخلاق و خشونت در کف جامعه پیاده شود این فضا سبب تغییر هویت ها و پوشش ها شده است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرچند فضای مجازی ابزار پیشرفت است اما افسار آن در دست دشمن است در چنین شرایطی باید هوشیار و آگاه بود.
وی افزود: کسانی بودند که هیئتی اهل نماز و اخلاق بودن اما وقتی از ۱۲ سالگی وارد فضای مجازی می شود و هویت ها را گم می کند مرتکب قتل شدند.
مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی کشور در این مراسم به ظهور آسیب های نوظهور در فضای مجازی پرداخت و گفت: اکثریت تهدیدها در این فضا به دلیل نبود حکمرانی فضای مجازی است.
علیرضا آل داوود به ساخت مستندی به نام معضل اجتماعی پرداخت و گفت: در فضای هوشمندی قرار گرفتیم که حتی گوشی ها هوشمند است و در این فضا باید آگاهانه عمل کرد.
وی با بیان اینکه هرکالایی با خود محتواهای فرهنگی دارد، گفت: ورود کالاهای با محتواهای فرهنگی  بحث علوم شناختی در لایه های روانشانسی، عصب شناسی را تحت تاثیر قرار می دهد.
آل داوود با بیان اینکه داده ها و محتواها در فضای مجازی در برخی از کشور ها برای سنین ۱۲ سال ممنوع است، گفت : سند ۲۰۳۰ که برای دشمن سرباز تربیت کرد در جنگ ترکیبی کشور نقش خود را نشان داد.
وی  با بیان  اینکه در جنگ ادارکی،  رسانه ها از خطاهای ادراکی سواستفاده می کنند، ادامه داد: تغییر رفتارها و ذائقه ها از جمله برنامه هایی است که در جنگ ادارکی و اثر گذاری ها دنبال می شود و یا سوگیری ها شناختی برای مخاطبان ایجاد می شود.
وی به تاکیداتی برای اهمیت به شناخت اعتیاد اینترنتی و لزوم شناخت از  سالیان گذشته  تا امروز اشره کرد و  افزود:  اعتیاد اینترنتی به محتواهای گوناگون و اثرپذیری بر آنها سبب ایجاد جنبش های اجتماعی و آثار مختلفی در جامعه می شود.
انتهای پیام/م:ا
  • نویسنده : مالک آهنگ