صدور سند تک برگ رایگان برای اراضی کشاورزی روستایی
صدور سند تک برگ رایگان برای اراضی کشاورزی روستایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای اراضی کشاورزی زراعی روستاهای دارای سند ثبتی ، سند تک برگ به صورت رایگان صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، بابایی در نشست شورای قضایی استان بر همراهی دهیاری‌ها و بنیادمسکن برای صدور سندتک برگ در روستاها تاکید کرد و گفت: اتمام ۱۰۰ درصدی طرح صدور سندتک برگی در مناطق روستایی به اقناع‌سازی افکارعمومی نیازدارد.

با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای صدور سندتک برگ و همچنین تثبیت مالکیت اراضی ملی، کشاورزی، مسکونی و بخش تولید انجام شده است، افزود: هم‌اکنون صدور سند مالکیت بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی، کشاورزی و مسکونی در سطح کشور انجام شده است.

بابایی افزود: هم‌اکنون حدنگاری اراضی کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد است که این میزان در کشور مرز ۴۵ درصد است و کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی پایین تر از میانگین کشور است.

وی اضافه کرد: در صدور ارای قضایی برای اراضی کشاورزی که از قدیم احیا شده اند وضعیت موجود را بسنجند و برای مردم ارفاق قائل شوید.

وی با اشاره به در دست تدوین بودن طرح الزام، گفت: منشا بسیاری از مفاسد و جرایم اقتصادی برمیگردد به ارائه اسناد عادی در کشور، اسنادی که در هیچ کجا ثبت نمی شوند.

معاون رییس قوه قضاییه گفت: زمانی طرح الزام اجرایی می شود که همه اموال و املاک مردم و اراضی کشاوری و ملی سند تک برگ داشته باشند.

بابایی به صدور سند مالکیت تک برگی برای روستاها اشاره کرد گفت: امید است با انجام پشتیبانی و حمایت بتوان صدور مالکیت در مناطق روستایی را به اتمام رساند.

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ