شرط حضور دانشجویان در دانشگاه ها اعلام شد/ کسب یک رتبه برای آموزش و پرورش استان/هشدار برای سویه جدید کرونا صادر شد
شرط حضور دانشجویان در دانشگاه ها اعلام شد/ کسب یک رتبه برای آموزش و پرورش استان/هشدار برای سویه جدید کرونا صادر شد
نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران و مسئولان استان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، غلام نژاد در نشست ستاد کرونا با بیان اینکه روند مرگ و میرهای در استان کاهش یافته است اما روندبستری های ای سی یو بیشتر شده است، گفت: در ۱۹ کشور دنیا کرونا دارای مرگ و میر بالا است و سویه جدید آن تحت ba2 پیش بینی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تزریق واکسسیناسیون را شرط بازگشایی دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه و مکان‌های اموزشی اعلام کرد و گفت: واکسیناسیون جمعیت ۵ الی ۱۲ سال هنوز روند مطلوبی ندارد و آمار واکسیناسیون مناسب نیست.
غلام نژاد به عادی انگاری در خصوص امیکرون اشاره کرد و اینکه بازی کرونا همچنان ادامه دارد، گفت: می شود بااجازه والدین  واکسیناسیون فعال تر شوند، در ستاد ملی کرونا به تزریق واکسن کرونا در دز چهارم تاکید شد.
وی جمعیت واکسیناسیون دز اول را ۹۲ درصد و دز دوم را بالای ۸۰ درصد دانست و اینکه واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال مطلوب است، گفت: درصد کشندگی نسبت عدد کشوری پایین تر است.
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی پزشکی استان به محل سکونت و محل ارئه خدمت را دو موضوع برای خدمات دهی عنوان کرد و افزود : ۲۳ هزار نفر مرحله اول و بالای ۷ هزار واکسن کرونا را خارج از استان دریافت کرده اند‌.
بانشی با بیان اینکه در سن بالای ۱۲ سال رتبه دوم و در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال ضعف در واکسن وجود دارد، گفت: در حوزه فرهنگیان و تزریق واکسن رتبه یک کشور کسب شد.
وی با بیان اینکه گروه سنی ۵ الی ۱۲ سال برای تزریق واکسن نیازمند شرط والدین است، گفت: در دز سوم به  دانشجویان اعلام شده تا این دز را تزریق نکنند اجازه حضور در خوابگاه ها را ندارند.
وی ۱۰۰ هزار نفر را  جمعیت  گروه سنی  ۵ الی ۱۲ سال اعلام کرد و اینکه بالای ۲۰ هزار نفر واکسن تزریق کرده اند، گفت: : ۳۱۶ هزار دز واکسن با سبد پر از انواع واکسن موجودی  واکسن است.
وی به بازید  بالای ۶ هزار از صنوف و بالای ۲۰۰ پلمپ و  اینکه ۱۹ هزار و ۳۲۶ تن مواد غذایی معدوم شد، اشاره کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در حضوری شدن مدارس در خیلی مناطق بسیاری از دانش آموزان از نداشتن میز گلایه داشتند که در دیدار با وزیر و آموزش و پرورش حدود ۲۰۰ میز تهیه شد اما برای بویراحمد این میزان کافی نیست و استاندار و فرماندار شهرستان باید اقدام کنند، گفت: سه گروه یعنی مبتلا به کرونا، کسانی که بیماری زمینه ای دارند و کسانی که مشکوک هستند می توانند از سامانه مجازی استفاده کنند و مابقی باید در کلاس درس حاضر شوند‌.
عزت خواه به گلایه از برخی امکانات آموزش و پرورش نظیر پتو برای مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: مساعدت ها برای آموزش و پرورش، برای تهیه امکانات لازم جهت پذیرای از مسافران در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار بویراحمد به درمانگاه شبانه روزی در شهر یاسوج اشاره کرد و اینکه آنها در ایام عید و طول سال به معنای واقعی شبانه روزی نیستند، و سبب حجمه به اورژانس ها می شود، گفت: در خروجی یاسوج به سمت بنسنحان ترافیک زیادی وجود دارد و سبب تماس با پلیس می شود و این مشکلات باید برطرف شود.
معاون سیاسی امور استاندار در این جلسه به تاکیدات برای تزریق دز سوم واکسن کرونا اشاره کرد و اینکه روند بیماری سیر افزایشی دارد اشاره داشت و گفت: در ستاد ملی کرونا  هر ساله تزریق واکسن برای نابودی کرونا تاکید شد.
هاشمی به نگرانی های مردمی در خصوص مدارس برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و اما بازگشایی مدارس در شرایط تزریق واکسن، رعایت شیوه نامه ها را سبب تاثیر بر حضوری شدن مدارس اعلام کرد و گفت: در ایام ۱۵ روزه تعطیلات ارشاد، میراث فرهنگی برنامه های فرهنگی مناسبی برگزار کردند که سبب شور و نشاط شد.
در حال تکمیل//
  • نویسنده : مالک آهنگ