رئیسی: حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات توجیهی ندارد
رئیسی: حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات توجیهی ندارد
آیت‌الله رئیسی در نشست خبری اجلاس آستانه گفت: حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات به هر بهانه‌ای توجیهی ندارد و باید از آنجا خارج شوند.

نشست خبری سران کشورهای ضامن روند آستانه برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در این نشست عنوان کرد: امروز هفتمین نشست روند آستانه را با حضور روسای کشورهای عضو برگزار کردیم و در این نشست از جانب روسای سه کشور بر حاکمیت سوریه، تمامیت ارضی این کشور تاکید شد.

وی افزود: همچنین تاکید بر این بود که حکومت سوریه باید بر همه نقاط این کشور حاکمیت داشته باشد. از این رو حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات به هر بهانه‌ای توجیهی ندارد و باید از آنجا خارج شوند.

آیت الله رئیسی گفت: سوریه نماد ایستادگی، مقاومت و مبارزه با تروریسم است و همه کشورها در این راستا مقاومت کردند اما نگرانی امروز در سوریه و ادلب نسبت به حضور تروریست ها، عزم جدی همه کشورها را می طلبد تا مبارزه با تروریسم انجام شود و یقین داریم این مبارزه با جدیت حتما صلح آمیز خواهد بود.

وی افزود: همچنین در این نشست بر تداوم کمک‌های انسان دوستانه به مردم مظلوم سوریه و از طرف همه اطراف و اعضا در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مظلوم سوریه تأکید شد.

رئیس جمهور گفت: هیچگونه اقدامی که به نقض حاکمت سوریه منجر شود نباید انجام داد بلکه همه تلاش ها برای استقرار حاکمیت سوریه است.

انتهای پیام/