خبر خوش مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد برای مشترکان برق: پاداش پنج برابری شرکت برق استان برای مدیریت مصرف بهینه برق
خبر خوش مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد برای مشترکان برق: پاداش پنج برابری شرکت برق استان برای مدیریت مصرف بهینه برق
مشترکان برق خانگی که از ابتدای خرداد ماه در مصرف برق صرفه جویی کنند، پنج برابر تعرفه برق پاداش دریافت می‌کنند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت: بر اساس برنامه وزارت نیرو برای مصرف بهینه و تشویق به صرفه جویی ، از ابتدای خرداد مشترکان برق خانگی به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۵ برابر تعرفه برق یعنی ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، “جمال معتمدی زاده” با اعلام این خبر، اظهار کرد: از آنجایی که متوسط مصرف برق هر خانوار در مناطق معمولی در تابستان ۳۰۰ کیلووات تعیین شده است بنابراین به طور مثال خانواده‌هایی که بیش از ۵۰ کیلووات ساعت نسبت به مصرف مدت مشابه سال قبل ، کمتر برق مصرف کنند و مصرف شان را به کمتر از ۲۵۰ کیلووات ساعت برسانند  قبض برق آن‌ها رایگان صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی نیز از امروز ملزم به صرفه جویی در مصرف برق هستند افزود: مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز توسط مأموران شرکت برق استان رصد و به مردم اعلام می‌شود تا با دستگاه‌های پرمصرف برخورد شود.
وی با بیان اینکه الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیرگرم و عادی ۳۰۰ کیلووات است، اضافه کرد: مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند، بابت هر کیلووات به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد و این مشترکان در صورت صرفه‌جویی و به ازای هر کیلووات ساعت ۵ برابر تشویق می‌شوند یعنی به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان تشویق می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: اگر این مشترک فقط ۵۰ کیلووات صرفه‌جویی کند به طور مثال سال گذشته ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته و امسال مصرف را به ۲۵۰ کیلووات برساند، قبض برق این مشترک رایگان شده و هیچ پولی بابت برق پرداخت نمی‌کند.
معتمدی زاده خاطرنشان کرد: اگر مشترک ۲۰۰ کیلووات مصرف و ۱۰۰ کیلوات صرفه‌جویی کند، ۵۰ هزارتومان منفعت خواهد شد به نحوی که ۲۰ هزارتومان پول قبض شده و ۳۰ هزار تومان از دولت بستانکار می‌شود. به عبارتی دیگر در این موضوع نه تنها مشترک برای قبض خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند بلکه برای صرفه‌جویی خود نیز پاداشی دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه الگوی مصرف در مناطق گرمسیر با مناطق معمولی متفاوت بوده و در مناطق گرم امکان صرفه جویی بسیار خوبی وجود دارد، گفت: در این مناطق کشور که از کولرهای گازی و داکت اسپلیت‌ها استفاده می‌شود، اگر مشترکان این مناطق بتوانند یک دستگاه را کمتر استفاده کنند، در ماه پاداش قابل توجهی را دریافت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به مصوبه دولت در زمینه الزام ادارات برای صرفه‌جویی برق اظهار کرد: طبق مصوبه دولت برای موضوع مدیریت تقاضا در بخش اداری برنامه‌ریزی شده که صرفه جویی قابل توجهی در ادارات و دستگاه‌های دولتی انجام شود.
وی افزود: از اول خرداد با تذکرات و تنظیماتی که بر روی دستگاه‌های سرمایشی و غیره ادارات اعمال می‌شود، مدیریت مصرف و تقاضای مورد نظر تا حدودی انجام می‌شود.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ، این برنامه مدیریت تقاضا برای سایر بخش‌های مصرف از جمله صنایع و تجاری هم در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/م:آ
  • نویسنده : مالک آهنگ