تشییع باشکوه روحانی مصلح از بزرگان ایلات بهمئی و طیبی
تشییع باشکوه روحانی مصلح از بزرگان ایلات بهمئی و طیبی
پیکر روحانی مصلح و محبوب مردمی حجت‌الاسلام حاج سید عبدالحسین میری از بزرگان ایلات بهمئی و طیبی با حضور پرشکوه مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، روحانی وارسته حجت‌الاسلام سید عبدالحسین میری متولد ۱۳۱۲ در روستای شیلاودان بود که درهمان سال‌های ابتدایی زندگی باتوجه‌ به عشق و ارادتی که پدر بزرگوارش به دین و دیانت داشت آموزش مسائل دینی و قرآنی را سرلوحه زندگی خویش قرارداد.

وی در همان سال‌های زندگی باتوجه‌به عشق و ارادتی که به روحانیت داشت وارد حوزه علمیه اهواز شد و درس طلبگی را نزد اساتید برجسته از جمله آیت اله انصاری شاگردی کرد.
وی از همان دوران جوانی باتوجه‌ به عشق و علاقه‌ای که به انقلاب داشت در دفاع از اصول آرمان‌های انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) به تبلیغ و تبیین اهداف انقلاب اسلامی پرداخت.
حجت‌الاسلام سید عبدالحسین میری در شهرستان‌های بهمئی و لنده استان خوزستان به مصلح جنگ و جدال‌های خانوادگی و طایفه‌ای پرداخت به‌طوری‌که تمام منطقه وی را به‌عنوان مصلحی بزرگ می‌شناختند.
حجت الاسلام سیدعبدالحسین میری پس از دفاع مقدس به تبلیغ دین در روستاهای شهرستان بهمئی و لنده پرداخت.
این سید پارسا پس از سال ها مجاهدت و تلاش در صلح وسازش و تبلیغ دین اسلام و دفاع از آرمان‌ها وارزش های انقلاب اسلامی پس طی یک دوره بیماری روز پنج شنبه در شهرستان لنده دعوت حق را لبیک گفت.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع این روحانی گفت: حضور باشکوه مردم در این مراسم نشان‌دهنده عمق پیوند عاطفی مردم با روحانیت است.

آیت‌الله سید نصیر حسینی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان با حربه‌های مختلف به دنبال جدایی بین روحانیون و مردم بودند؛ ولی غافل از اینکه این ارتباط ارتباطی عاطفی، قلبی و جدایی‌ناپذیر که با گوشت و خون این ملت عجین شده است.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام حاج سید عبدالحسین میری یکی از روحانیون سرشناس استان بود که حضور در بین مردم و مردم‌داری وی از قبل از انقلاب و بعد از آن منشأ خیروبرکت برای اقشار مختلف مردم به‌خصوص در شهرستان لنده و بهمئی بود.

وی تأکید کرد: این شخصیت برجسته همواره در راه اصلاح ذات البین و رفع اختلافات و درگیری‌های طایفه‌ای و مشکلات پیش‌آمده در میان طوایف و ایلات میدان‌داری می‌کردند و به اصلاح امور و جلوگیری از هرگونه تنش در منطقه می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: حضور روحانیون در طول تاریخ منشأ خیروبرکت برای هدایت و رهبری و راهبری مردم برای مبارزه با ظلم و کفر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون هیچگاه از مردم جدا نبوده و همواره در هدایت و رهبری مردم در مسائل مختلف دینی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی کوشا بوده و خواهند بود گفت: این با مردم بودن را می‌توان با همین حضور باشکوه مردم به وضوح احساس کرد.

مرحوم حجت‌الاسلام‌ میری دیروز جمعه ۲۹ اردیبهشت بر دستان مردم تشییع و در آرامستان شهرستان لنده به خاک سپرده شد.

 

انتهای یپام /

  • نویسنده : مالک آهنگ