تذکر فرمانده بسیج به مسئولان/۱۳آبان باشکوه برگزار شود /فروش آرد در خوزستان/ سهل انگاری ادارات در شناسایی سارقان
تذکر فرمانده بسیج به مسئولان/۱۳آبان باشکوه برگزار شود /فروش آرد در خوزستان/ سهل انگاری ادارات در شناسایی سارقان
جلسه شورای اداری با محوریت برگزاری یوم الله 13 آبان و تحت الشعاع مشکلات و خدمات نظام در منطقه برگزار شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: فاجعه انسانی در راه هست و دشمنی علیه اهل ایمان تاریخی است و یهود و مشرکین در کنار هم در قران آمدند،  آنها دست بردار نیستند تا مسلمانان تابع آنها شوند.
وی افزود: ظلم و ستم علیه مسلمانان دوام نخواهد داشت و مقاومتِ ملت فلسطین  برابر دشمنان اسلام کم نظیر است ,نشانه استقامت ملت فلسطین در برابر دشمنان اسلام ایمان قوی آنهاست.
امام جمعه دیشموک با اشاره به هفته بسیج و مناسبت های تاریخی آن خاطرنشان کرد: مردم و دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ به خیابان آمدند و عده زیادی از آنها شهید و برای خدا و دین و اعتقادات خود حاضر بودند به شهادت برسند.
حجت الاسلام راوند ۱۳ آبان امسال را مهم دانست و گفت : حضور پرشور تمام مردم و مسئولان در این روز تاریخی همزمان با جنایت های اسرائیل غاصب در غزه، روز تاریخی را به یادگار خواهد گذاشت.
امام جمعه دیشموک بعضی اتفاقات در بخش،دیشموک را از سوء مدیریت ها دانست و اشاره کرد : متأسفانه آرد منطقه ما در خوزستان توزیع می گردد و اینترنت بعضی مناطق شهر داد مردم را درآورد.
حجت الاسلام والمسلمین راوند گزارش فروش قیر منطقه دیشموک را یک معضل برشمرد و بیان کرد : اگر واقعیت داشته باشد زیبنده نیست و امیدواریم گازرسانی به مناطق دیشموک سریع تر انجام شود تا سرمای زمستان مشکلاتی را برای مردم ایجاد نکند.
بخشدار دیشموک گفت : هر وقت خواستیم شورای اداری برای خدمت به مردم تمیکن کردند و جلسه شورای اداری در ساعت مقرر حتی با حضور یک مسئول برگزار می‌شود.
وی اذعان داشت : این جلسه ویژه ۱۳ آبان و روز استکبار ستیزی است و امیدواریم تمام مسئولان با مجموعه اداری خود در این روز حضور پیدا کرده تا نفرت و انزجار خود را از دشمان قسم خورده به منصه ضهور بگذارند.
علیرضا نوروزی با اشاره به اتنقادات به بهداشت و درمان گفت : همه مسئولان در یک کشتی قرار داریم که مردم هم حضور دارند و این کوتاهی به سود هیچکسی نیست ،بلکه ضرر کلی دارد.
وی افزود : ما منکر نقطه ضعف ها نیستیم ولی خدمات نظام باید ارائه شود‌.
بخشدار دیشموک از اختلافات اداری در منطقه رونمایی کرد و تصریح کرد: بعضی کارکنان علیه همکاران خود قدم برمی‌دارند که این موضوع کاری درست نیست،همچنین حضور و غیاب بعضی مسئولان و کارکنان نقطه ضعف دیگری است که مستلزم هماهنگی است.

 

نوروزی خوب شرکت مسئولان در نمازهای روزانه و نماز جمعه را نکته مهم دانست و بیان کرد : حضور مسئولان در بین مردم تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی ها دارد.
نماینده عالی دولت در بخش با تقدیر از سید عبدالعزیز موسوی فرماندار سابق ؛گفت : ایشان در خدمت رسانی به دیشموک کوتاهی نکرد و تمام توان خود و مجموعه شهرتسان را جهت خدمت به مردم دیشموک به کار گرفت و مهم تر اینکه هر سخن جایی و هرنکته مکانی دارد، ارائه بعضی مطالب در یادواره ها و … سنجیده و زیبنده نیست و انتقاد از دولت در جای خود و به موقع صورت بگیرد‌
رئیس دادگاه عمومی و انقلاب گفت : فصل سرما برابری با بالار رفتن آمار سرقت دارد و سکوت مطلق بخش در سرما زمینه ساز سرقت های مختلفی است.
سید مصطفی حائری با اشاره به اینکه اداره آب،برق،مخابرات و آموزش و پرورش بالاترین آمار سرقت در منطقه را گزارش دادند ،اذعان داشت : انتظار میرود دقت عمل را بالا برده تا این مشکل کم یا رفع گردد و متاسفانه در جاهایی سارق توسط آن مجموعه قابل شناسایی که با نیروی انتظامی جهت دستگیری همکاری نمی شود.
وی مورد اساسی در منطقه را خطاب به دهیاران بیان کرد و گفت : همکاری در مناطق برای رفع معضل مهمِ سرقت  برنماه اصلی آنها باشد  و دهیاران نسبت به مدیریت در روستاها بهتر عمل کرده تا این مسئله تبدیل به یک مشکل اساسی نشود.
سید مصطفی حائری نصب دوربین در منطقه را نیاز مهم دانست و گفت : اموال عمومی نسبت به اموال خصوصی بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند.
رئیس دادگاه عمومی و انقلاب بزرگترین مشکل شهر را تاریکی برشمرد و تصریح کرد : امیدواریم تا آخر ماه این مسئله مهم در دستور کار قرار بگیرد.

سرگرد بهراء فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک ضمن تشکر از ادارات جهت برگزاری یادواره شهید نوروزی گفت: چرا بعضی از مسئولان در يادواره ها و برنامه های شهداء شرکت نمی کنند و این کار را زیر نظر داریم و پیگیر هستیم.
بهراء کم کاری مسئولان در ارائه خدمات را نظام را نکته دیگر دانست و گفت : همه ما موظفیم خدمات و فعالیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیان کنیم تا انعکاس داده شود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک در پایان گفت :  در این نظام به برکت هون شهداء ، نظام و انقلاب و رهبری حقوق میگیرم و وظیفه ماست تا در یادواره ها و … حضو ر پیدا کنیم.
جهانگیر اژدر رئیس آموزش و پرورش دیشموک گفت : نگرانی های اصلی آموزش و پرورش منطقه سرقت هاست که روند خدمت به منطقه را با مشکل روبرو نمود.
وی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه سرایداری گفت: ۱۰۷ مدرسه داریم با ۱۱ نیروی سرایدار و اینکه بخواهیم در این زمینه مدیریت کنیم سخت است و نیاز به همکاری می باشد.
رئس آموزش و پرورش در استانه فصل زمستان مشکل اصلی در خیطه آموزش را راه روستای دانست و گفت : نیاز هست در این زمینه ویژه ورود کرد و تمام امکانات و تجهیزات را به خط کرد تا در فصل سرما دانش آموزان دچار مشکل نشوند.
جهانگیر اژدر خاطرنشان کرد  : در جلسه ای با حضور فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک داشتیم و پیرامون هفته بسیج دانش آموزی برنامه هایی را در دستور کار قرار دادیم.
دبستان مسئول بسیج دانش آموزی بیان کرد: هفته بسیج دانش آموزی نماد شگفتی است و حضور دانش آموزان در به ثمر نشستن انقلاب نقش بسزایی داشت.
وی گفت : ۳۶ هزار دانش آموز شهید در تاریخ کشور ما به یادگار خواهد ماند و شهید فهمیده نمونه بارز شجاعت هست و درس عبرتی برای تمام نسل ها است.
اصغر جریده مسئول جهاد کشاورزی گفت : اعتبار جاده بین مزارع منطقه تِنگ لا و منطقه دره دهاب …  آماده و نیاز به همراهی کمیته برنامه شهرستان هستیم تا دیگر موارد را پوشش دهیم.
وی بیان کرد : اعتبار برای پروژه پمپاژ رود سمه منوط به فروش اموال جهاد کشاورزی در نظر گرفته شد.
نماینده بنیاد علوی در منطقه گفت :  اگر خدمات ارائه شده از طرف نظام جمهوری اسلامی در راستای پویایی و پیشرفت جامعه اسلامی نباشد، ما به عنوان مجری مقصر هستیم و عملکرد مسئولین رابطه کاملا مستقیمی با نارضایتی مردم دارد.
اردشیری افزود : در بنیاد علوی تلاش و رسالت ما بر توانمند سازی مناطق محروم هست و در همین راستا و برای ترقی وضعیت رفاهی مردم تا بحال ۳۴۰ تن میلگرد ، ۲۴ هزار کیسه سیمان و قریب به ۱۴ میلیارد کمک بلاعوض در طرح های مختلف جهت احداث مسکن به منطقه دیشموک ارائه شد و تا پایان سال به صورت کامل تکمیل خواهد شد.
وی همچنین گفت :  در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ پروژه های متعددی توسط بنیادعلوی شروع شده است و تا بحال جهت تکمیل روکش جاده قلعه ریسی به دیشموک و حذف نقاط حادثه خیز ۸ میلیارد تومان مساعدت شده و در تلاشیم که تا پایان سال در صورت همکاری اداره کل راهداری تا سقف مبلغ ۱۸ میلیارد تومان مساعدت و پروژه را تکمیل کنیم.
نماینده بنیاد علوی در منطقه ادامه داد : جهت اجرای طرح هادی روستایی مبلغ ۳/۵ میلیارد تومان به بنیاد مسکن مساعدت شده و هم اکنون پیشرفت مالی پروژه از پیشرفت فیزیکی آن جلوتر است.
وی بیان کرد : در راستای تفاهم نامه با شبکه بهداشت و درمان جهت احداث پد پرواز و محوطه سازی مرکز جامع سلامت مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان به علوم پزشکی مساعدت شده است .
اردشیری گفت : جهت تکمیل ورزشگاه آزادی دیشموک تا بحال ۵۰ درصد تعهدات مالی بنیاد علوی عملی شده و انشاله پروژه تا پایان دی ماه تکمیل و به اتمام خواهد رسید و جهت احداث ۵ زمین چمن مصنوعی تا بحال زیرسازی دو زمین در روستای مورخانی و سردو کار شده و در صورت همکاری ورزش و جوانان در سه روستای دیگر نیز مساعدت خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد : جهت تکمیل مبلمان شهری ،پارک اسکان، آسفالت معابر و جاده سلامت قریب به ۵/۵ میلیارد تومان مساعدت شده و انشاله تا پایان سال این پروژه ها تکمیل خواهند شد و ساختمان اورژانس اجتماعی دیشموک در مرحله تکمیل سقف می باشد و انشاله طی چند هفته آینده تامین مالی جهت تسریع در اجرای پروژه صورت خواهد گرفت.
رضایی مسئول مخابرات گفت: سردو هیچ مشکلی ندارد و این مسئله را پیگیریم.

محسن طاوسیان عضو شورای شهر گفت : آسفالت قبلی سطح شهر  ۳۵ هزار متر مربع با مشارکت بنیاد علوی  انجام شد و ۱۲ هزار متربع قرار داد بستیم و قرار شد در شهریور انجام شود، لیکن؛ به دلیل مشکلاتی هنوز محفق نشد.
وی ضمن گلایه از اداره برق گفت : روشنایی بلوار حسین آباد ، بلوار آزادی قول داده شد و به سرانجام نرسید، نسبت به دیگر موارد سطح شهر در حال رایزنی و برنامه ریزی هستیم و انتظار داریم اگر مسئولی قول می‌دهد، تمکین کند.
حکمت اردشیری نماینده بنیاد علوی در منطقه گفت :
نعمت پور عضو دیگر شورای شهر گفت: بحث آسفالت شهری مشکل قابل حل است و ناامیدی نیست و اساس معضل منطقه بهداشت و درمان هست.

 

اسفرم معاون شهردار گفت : شورا،شورای شهرداری نیست و یک عضو آن شهرداری هست و در بحث ۱۳ آبان جهت همکاری آمادگی داریم.

 

وی گفت : سطح توقع از شهرداری بالا و دست ما خالی هست، اگر نبود بنیاد علوی به مشکل اساسی برمی خوردیم.

لازم بذکر است با حضور مسئول نظام مهندسی دیشموک و نماینده بنیاد مسکن در منطقه قرار بود مشکلات پروانه ساخت حومه غربی بررسی شود که با توضیحات این دو نفر در جمع قرار شد در جلسه ای جداگانه موضع بررسی شود.

نکته مهم اینکه یکی از مسئولان گفت : شهرستانی دیشموک قطعی است ، امضائ خورد و منتظریم رسماً اعلام شود و همچنین بخشدار دیشموک خطاب به مسئول و نماینده اداره گاز گفت : ما اصرار کردیم در این جلسه باشید، لیکن؛  حضور پیدا نکردید و دیگر راضی به زحمت شما در جلسه های بعدی نیسیتیم.

 

انتهای پیام :

  • نویسنده : مالک آهنگ