بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی سدکوثر به شهر لیکک
بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی سدکوثر به شهر لیکک
با بهره برداری از این طرح، آب آشامیدنی شهر لیکک و روستا‌های مسیر تا ۲۵ سال آینده تامین می‌شود.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ برداری از طرح بزرگ آبرسانی سدکوثر به شهر لیککبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای این استان در جلسه حفاظت آب شهرستان بهمئی گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ آبرسانی آب آشامیدنی ۸۵ هزار نفر تامین می‌شود.

آرش مصلح با بیان اینکه، مردم شهرستان بهمئی به دلایل گرمای هوا و گرمسیری بودن از گذشته تاکنون از تنش آبی شدید رنج می‌برند افزود: این طرح ۲۳ آذرماه ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و تا قبل از سفر ریاست جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ ، فقط ۴٠ درصد پیشرفت کاری داشت.
مصلح با بیان اینکه، این طرح آبرسانی هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد اضافه کرد: در بهمن ماه ۱۴۰۱ هم ۲۷٠ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه خط انتقال این طرح ۵۵ کیلومتر طول دارد گفت: مخزن ذخیره آن نیز ۱۸ هزار مترمکعب است.
مصلح اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲٠٠ میلیارد تومان در این طرح آبرسانی هزینه شد.
مدیرعامل آب شرکت منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در قالب طرح آبرسانی به لیکک ، هشت و نیم میلیون متر مکعب آب انتقال داده می شود افزود: سه میلیون متر مکعب آن در حوزه صنعت و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آن آشامیدنی است.
وی اضافه کرد: در این طرح علاوه برتامین آب آشامیدنی ، اشتغال زایی هم صورت خواهد گرفت، بطوری که حدود ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط از این طرح بهره مند می‌شوند.
مصلح بابیان به اینکه، با اجرای این طرحِ مهم آبرسانی، آب مورد نیاز مردم شهرستان بهمئی تا ۲۵ سال آینده تامین می‌شود ادامه داد: براساس تعهدات صورت گرفته این طرح در دهه فجر سال ۱۴٠۲، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید .
علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی هم در این جلسه بر ضرورت رفع مشکلات حوزه آب و تسریع در بهره برداری این طرح مهم تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات و خواسته‌های مهم مردم این شهرستان تکمیل و بهره برداری از طرح آبرسانی سدکوثر به لیکک و روستا‌های اطراف است که طی یکسال گذشته اجرای آن روند خوبی داشته است.

 

انتهاي پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ