برخورد با تیر اندازان در مراسم عزا و عروسی
برخورد با تیر اندازان در مراسم عزا و عروسی
در نشست شورای فرهنگ عمومی لنده که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد ، یکسان‌سازی قبور این شهر به تصویب اعضای این شورا رسید.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با محوریت بررسی آسیب‌های اجتماعی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این نشست با اشاره اهمیت مقوله امنیت عمومی، امنیت ملی، روانی و روحی همه اقشار مردم گفت: امنیت مهمترین گزینه برای توسعه هر منطقه است و وظیفه همه ماست برای برقراری امنیت تلاش کنیم.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه بیش از چهار هزار شبکه ماهواره‌ای و اجتماعی در حال تخریب باور‌ها و ارزش‌ها در ایران اسلامی است، افزود: از مسولان امر می‌خواهیم که جلوی نفوذ شبکه‌های اجتماعی خارجی را که در حال تهیه و تولید محتوا‌های فاسد در کشور هستند را بگیرند و اجازه فعالیت به این شبکه‌ها را ندهند
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مسئله مهم حجاب در استان گفت: اعتقادات دینی و فرهنگی سبب دوام و قوام انقلاب اسلامی و کشور است.
حسینی در مورد مصوبات این نشست گفت: یکسان‌سازی قبور  و جلوگیری از تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی مسایلی بسیار مهم و جدی هستند که باید از سوی شورای فرهنگ عمومی و شهرداری‌ها اجرایی شود.

رئیس دادگستری شهرستان لنده هم با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید ابتدا از خانواده‌ها شروع کرد، گفت: خانواده گام اول در کاهش مسئله آسیب‌های اجتماعی را داراست که در این حوزه لازم است که خانواده‌ها و بزرگان نسبت به آحاد افراد طایفه باید روشنگری کنند.

حجت‌الاسلام انصاری پور افزود: برخورد پلیسی با مسئله فرهنگ هرگز کارساز نیست و باید این مهم در خصوص حجاب و عفاف از اداره، مدرسه و خانواده‌ها شروع شود تا این مهم به‌درستی در جامعه نهادینه شود.

رئیس دادگستری شهرستان لنده تأکید کرد: موضوع برخورد با بی‌حجابی یک اقدام کامل روشن و شدنی است ، ولی باید این مهم به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

انصاری گفت: در کتب درسی چندان به مسئله حجاب و عفاف توجه نشده است و این مهم باید در آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها  رعایت شود.

وی گفت: احیای ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در شهرستان لنده باید برای مقابله با مسائل مختلف اجرایی شود.

همچنین امام‌جمعه شهر لنده با اشاره به خرده‌فرهنگ‌های ناشی از تعصبات طایفه‌ای و عشیره‌ای گفت: نقش بارز روحانیت در روشنگری جامعه و همراهی و همکاری خوب ریش‌سفیدان باعث شد تا بخشی از این خرده‌فرهنگ‌ها کم‌رنگ‌تر شوند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل گفت: امروز دامنه آسیب‌های اجتماعی به‌گونه‌ای است که تمامی خانواده‌ها را درگیر کرده است و باید همه ما در مسیر ترویج فرهنگ درست در جامعه تلاش کنیم.

در ادامه نیز  درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی بعد از احکام قضایی که لازم‌الاجرا هستند از سوی مردم و مسئولان لازم‌الاجرا است.

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ