بدعت استفاده از سلاح در جامعه برچیده شود
بدعت استفاده از سلاح در جامعه برچیده شود
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد رواج اسلحه در مراسمات را یک بدعت خطرناک دانست و افزود:متأسفانه ستفاده از اسلحه یک بدعت شده و هر روز رو به رشد است.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی خبر دیشموک ؛رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد رواج اسلحه در مراسمات را یک بدعت خطرناک دانست و افزود:متأسفانه ستفاده از اسلحه یک بدعت شده و هر روز رو به رشد است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی در گفتگو با خبرنگاران به راه‌اندازی پویش (نه به اسلحه) از سوی فعالان فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌های جامعه امروز همین مسئله استفاده از سلاح و اسلحه در مراسمات عزا، شادی و حتی امروزه کارناوال‌های تبلیغاتی است.

 

وی یکی از آسیب‌های استفاده مکرر از اسلحه را وفور اسلحه در بین آحاد جامعه و مدیریت نکردن آن دانست و افزود:یکی از دلایل این است که مردم به‌وفور اسلحه‌دارند و این برای امنیت جامعه خوب نیست.

 

استفاده از سلاح غرور ندارد،بلکه تباهی به همراه دارد  رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز می‌بینیم که در برخی از درگیری کوچک، خانوادگی و حتی طایفه‌ای نزاعی صورت می‌گیرد و برخی با توجه به حساسیت  آن درگیری از سلاح و کسی از بین می‌رود و کسی گرفتار زندان می‌رود که این مسائل برای جامعه و آن خانواده بسیار دردناک و نگران‌کننده است.

 

عبودی بابیان اینکه اثرات مخرب و استفاده از اسلحه باعث ناهنجاری در جامعه می‌رود، بیان داشت: امروز چقدر هزینه، دیه و حتی پادرمیانی برای رضایت یک موضوع این‌چنینی در جامعه صورت می‌گیرد، که همین این مشکلات به استفاده غیراصولی از اسلحه برمی‌گردد.

 

استفاده از سلاح در جامعه مدیریت شود  وی ساماندهی نشدن و نبود یک مدیریت واحد بر استفاده از اسلحه بین آحاد جامعه را یکی از دلایل وفور اسلحه در جامعه دانست و افزود: باید بدانیم که امروز اسلحه فقط یک کارایی دارد و تنها کارایی آن‌هم مشخص و خطرناک است، چه می‌خواهد این کارایی در  تشییع باشد و چه در عروسی.

 

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ابراز داشت: اسلحه و استفاده از آن هرچه بخواهیم خطر دارد و خطر آن این است که براثر یک غفلت جان یا چند انسان بی‌گناه گرفته می‌رود.

 

بدعت استفاده از سلاح در جامعه برچیده شود  عبودی به استفاده مکرر اسلحه در مراسمات عزا و شادی اشاره کرد و اظهار داشت:مردم جامعه امروز باید بدانند که مکتب و دین آیینی داریم و مکتب ما امروز نمی‌پسندد که در تشییع جنازه از اسلحه استفاده کنیم و هیچ جای دین ما نگفته است که برای شادی  هم از اسلحه می‌توانیم استفاده کنیم.

 

وی رواج اسلحه در مراسمات را یک بدعت خطرناک دانست و افزود: متأسفانه استفاده از اسلحه یک بدعت شده و هر روز رو به رشد است.

 

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با تأکید بر اینکه امروز نقش بزرگان طوایف، مسئولان و حتی مسئولان فضایی در این زمینه باید بیشتر باشد و باید جلوی این بدعت‌ها گرفته شود، بیان داشت: امروز خیلی‌ها از مردم بی‌حوصله شده‌اند و این مسئله سبب می‌شود که استفاده بدی از اسلحه در جامعه صورت گیرد و یک خانواده و حتی یک قبیله و طایفه با یک سهل‌انگاری تا سال‌های سال درگیر این‌گونه مناقشات و نزاع‌ها برای استفاده غیره اصولی از اسلحه شوند.

 

استفاده از سلاح هیچ‌گونه ثوابی در جامعه ندارد  عبودی با تأکید بر اینکه استفاده از اسلحه و تیراندازی‌های ممتد در مراسمات عروسی و عزل هیچ‌گونه ثوابی ندارد ،بیان داشت:استفاده از اسلحه هیچ‌گونه ثوابی ندارد و فقط یک بدعت بوده و خوشایند نیست و نوعی سبک شمردن حرمت آن میت است.

 

قانون‌شکنان را اعمال قانون کنید  وی با تأکید بر اینکه امروز باید جلوی این بدعت‌های استفاده از سلاح و برداشته شود، تصریح کرد:بعضاً برخی از جوانان دست به این اقدامات می‌زنند و این نیاز فرهنگ‌سازی و ارشاد دارد و ضمن اینکه امروز قانون باید در این زمینه مؤثر و تأثیرگذار باشد و اعمال قانون کند، باید در این مسئله قانون به‌عنوان یک مرجع مهم جلوی این بدعت را بگیرد.

 

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ