اقدامات غیرقانونی زیبایی در ۷۰ درصد آرایشگاه‌های زنانه
اقدامات غیرقانونی زیبایی در ۷۰ درصد آرایشگاه‌های زنانه
فرماندار گچساران گفت: با وجود موج جدید کرونا شهروندان برای تکمیل و یا تزریق واکسن خود اقدام کنند.

به گزارش خبر دیشموک،روانبخش دیهیم خوب در جلسه ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان اظهار کرد: با توجه به تجارب کافی درخصوص بیماری کرونا باید سهل انگاری و عادی انگاری را کنار گذاشته و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی بیان کرد: باید آغاز موج جدید کرونا را جدی گرفته و اطلاع رسانی های لازم جهت پیشگیری از کرونا به مردم انجام شود.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این شهرستان به رنگ نارنجی درآمده، تصریح کرد: باید در ادرات رعایت دستور العمل بهداشتی اجرا شود.

دیهیم خوب عنوان کرد: شهروندان در تجمعات از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی گفت: نظارت بر سالن های ورزشی بیشتر شود زیرا در دوماهه اخیر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی آنها کنار گذاشته شده است.

فرمامدار گچساران خاطرنشان کرد: شهروندان برای تزریق واکسن و تکمیل آن اقدام کنند زیرا واکسن نقش مهمی در جلوگیری از مبتلا شدن مجدد به کرونا دارد.

دیهیم خوب با اشاره به فروش غیر قانونی برخی از قرصهای لاغری و پودرهای انرژی زا و برخورد قانونی با متخلفین بیان کرد:باید نظارت بر عطاری ها و مراکز زیبایی بیشتر شودو با مراکز بدون مجوز به صورت قانونی برخورد گردد.

 سید طاهر حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: این شهرستان در رنگبندی بیماری کرونا به رنگ نارنجی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: بیشتر شهروندان با ساده انگاری شیوع بیشتر کرونا را در این شهرستان تقویت می کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: با اشاره به اینکه باید شهروندان در فضای بسته و تجمعات از ماسک استفاده کنند.

حسینی بیان کرد: تا کنون ۶۷ هزار و ۱۵۳ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۲۰ هزار و ۲۵۷ مورد آنها مثبت بوده است.

  سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: در گچساران ۱۹ هزار و ۹۵۱ بیمار مبتلا به کرونا تا کنون بهبود یافتند.

حسینی با اشاره به فوت ۲۴۰نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری عنوان کرد: در حال حاضر ۹ بیمار کرونایی درمراکز درمانی این شهرستان بستری هستند و ۵۱ شهروند نیز در قرنطینه خانگی قرار دارند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: در این شهرستان تا کنون ۲۰۱ هزار و ۵۲۱ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: از این تعداد افزون بر ۷۵ درصد معادل ۸۵ هزار و ۵۹۷ مورد دوز اول و حدود ۶۹ درصد معادل ۷۸ هزار و ۷۸۷ مورد دوز دوم بوده است.

حسینی با اشاره به تزریق دوز یاد آوری واکسن در گچساران گفت: افزون بر ۳۷ هزار و ۱۳۸ مورد دوز یاد آوری واکسن در گچساران تزریق شده است.

وی افزود : مراکز تزریق واکسن کرونا در گچساران فعال بوده و شهروندان بخصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه ای یا حساس حتما برای تکمیل دوز واکسن کرونا خود اقدام کنند.

حسینی افزود: در گچساران ۵۱ مرکز شهری و روستایی کار واکسناسیون را انجام می دهند.

وی با اشاره به فروش مواد نیروزا و قرص های لاغری گفت: در برخی از عطاری ها و یا مغازه ها قرص های لاغری و پودرهای نیروزا بدون مجوز به فروش می رسد که این اقدام عوارض جانبی خطرناکی برای بدن دارد و با متخلفین به صورت قانونی برخورد می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد:اقدامات زیبایی که باید در مراکز پزشکی انجام شود در ۷۰ درصد از آرایشگاه های این شهرستان به صورت غیرقانونی صورت می گیرد و در صورت مشاهده سالن های زیبایی و آرایشی متخلف پلمپ خواهند شد.

انتهای پیام/