از هر نوع تخلف که بخواهید در بازار دیشموک مشاهده شد
از هر نوع تخلف که بخواهید در بازار دیشموک مشاهده شد
در بازدید مدیرکل تعزیرات استان کهگیلویه و بویراحمد از بازار دیشموک، این مدیر از برخی اقدامات شگفت‌زده شد.

براتعلی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار در دیشموک در حاشیه بازدید از بازار این شهر با ابراز انتقاد شدید از چنین وضعیتی در شهر دیشموک اظهار کرد: معلوم نیست دستگاه‌های فرهنگی کجا هستند آیا به وظیفه خود عمل می کنند.

وی با ابراز تاسف از این که در بازدیدی که از شهر دیشموک داشته تنها شاید در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از مردم از ماسک استفاده می‌کنند افزود: با چنین وضعیتی که در شهر دیشموک مشاهده شد باید منتظر عواقب بسیار بد آن در آینده نزدیک باشیم چرا که هنوز ویروس کرونا در حال جان گرفتن است.

این مسوول در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی را علاوه بر عدم رعایت مردم در اجرای پروتکل های بهداشتی در این شهر مشاهده گردید خاطرنشان کرد: شما بگویید چه مشکلاتی را در این شهر ندیدید از هر نوع تخلف که بخواهید در بازار دیشموک مشاهده شد.

صالحی با بیان این که به دلیل حساسیت کار در طول یک هفته دو بار از این شهر و بازار آن بازدید کرده است افزود: کلکسیونی از تخلفات در بازار دیشموک مشاهده شد از فروشندگان بدون ماسک، عدم رعایت بهداشت توسط واحدهای صنفی، تداخل اصناف، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور گران فروشی و ده‌ها مورد ریز و درشت دیگر در بازار این شهر مشاهده شد که جای بسی تاسف دارد.

این مسوول گفت: فروش خارج از شبکه کالاهای اساسی مردم توسط فروشندگان باعث شده که این کالاها با قیمت مصوب به دست مردم نرسد اما مشکل بزرگ در بازار شهر دیشموک به خود مردم برمی‌گردد.

مدیرکل تعزیرات استان با ابراز تاسف و نگرانی که مردم با متخلفان همراهی می کردند افزود: برای من جای تعجب داشت که به فرض مثال اگر به واحدی متخلف مراجعه می کردیم مردم در بازار دیشموک به کار ما اعتراض می‌کردند و اجازه نمی‌دادند که با متخلف حتی صحبت کنیم.

صالحی بیان کرد: وقتی صنف متخلفی را مورد بازخواست قرار می‌دادیم مردم از آن ها حمایت می‌کردند و می‌گفتند به این واحد کاری نداشته باشید و با دیگری برخورد کنید این معضل در مورد سایر اصناف هم صدق می کرد به طور کلی خود مردم دیشموک خواهان برخورد با متخلفان نیستند در حالی که سر تا پای این بازار تخلف است.

وی با درخواست از امام جمعه و روحانیت و مساجد و دستگاه‌های فرهنگی برای ورود به این قضیه خاطرنشان کرد: برای نجات مردم از وضعیت بازار دیشموک نیاز به فرهنگسازی است و نمی‌توان با اقدامات سلبی این رویکرد را در دیشموک تغییر داد.

انتهای پیام/