احیاء کارخانه بزرگ صنعتی کهگیلویه و بویراحمد پس از دستور رئیس جمهور
احیاء کارخانه بزرگ صنعتی کهگیلویه و بویراحمد پس از دستور رئیس جمهور
مدیرعامل شرکت هلدینگ سازمان اقتصادی کوثر گفت: پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر احیاء کارخانه آرد و نشاسته و دکستروز یاسوج به چرخه تولید، احیاء این کارخانه به سرعت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، در سفر تیرماه امسال هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد رئیس جمهور با انتخاب بازده زمانی دو ماهه خواستار راه‌اندازی کارخانه آرد و نشاسته و دگستروز یاسوج شد و این اولتیماتوم را به سازمان اقتصادی کوثر داد که در صورتی که در زمان تعیین شده به چرخه تولید بازنگردد کارخانه واگذار می‌شود.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر گفت: طبق دستور رئیس جمهور احیاء کارخانه آرد و نشاسته و دکستروز در دستور کار این سازمان قرار گرفت که این واحد به سرعت احیاء شود.

غلامی عنوان کرد: زمان بندی و برنامه اجرایی برای احیاء این واحد در چهار فاز نهایی شده است که فاز اول کارخانه آرد، فاز دوم نشاسته و تصفیه خانه ، فاز سوم کارخانه گلوکز و دکستروز و فاز چهارم خوراک دام است.

وی گفت: آماده سرمایه گذاری در زمینه پرورش طیور و دام، گلخانه، دام سبک و سنگین، آبزیان و سایر بخش های حوزه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح پرورش ۲۴۰ هزار قطعه ای مرغ تخم گذاری با مشارکت سازمان اقتصادی کوثر در استان ایجاد و فاز اول آن تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این واحد تولیدی سال‌های زیادی است که با حداقل ظرفیت در حال فعالیت است که در سفر دور دوم دولت به استان در ۲۶ تیرماه، رئیس جمهور بر لزوم راه اندازی این کارخانه تا دو ماه آینده تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: سازمان اقتصادی کوثر طی این مدت پای کار آمده و احیاء این کارخانه و استفاده از حداکثر ظرفیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: دولت برای راه اندازی این واحد اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است که هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر تا زمان تخصیص این اعتبار اقدامات لازم برای بهره برداری از فاز اول این کارخانه را انجام دهد.

عسکری بیان کرد: به همت سازمان اقتصادی کوثر مصوبه سفر دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی و این واحد بزرگ صنعتی در چهار فاز راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه، مجوز زیست محیطی این پروژه اخذ شده است گفت با همه ظرفیت هایی که در استان وجود دارد اما سرمایه گذاری بزرگ انجام نگرفته و جای خالی آن احساس می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: زمینه برای سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر فراهم بوده و علاقمند به سرمایه گذاری این سازمان اقتصادی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی هستیم.

عسکری عنوان کرد: سازمان اقتصادی کوثر در زمینه پرورش و راه اندازی مرغ تخم گذار در استان سرمایه‌گذاری می کند.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم ۳۳ هکتار گلخانه در استان وجود داشت که در این دولت به ۱۳۷ هکتار در قالب پنج شهرک گلخانه ای افزایش یافت که از سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه گذاری در زمینه محصولات گلخانه‌ای دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت راه اندازی مزرعه گاو شیری در استان گفت: حوزه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس از دیگر مواردی است که این سازمان می تواند سرمایه گذاری کند.

عسکری عنوان کرد: افزون بر ۳۵ درصد مرغ مورد نیاز استان از استان های همجوار تامین می‌شود که به دنبال این هستیم تا تولید را به سطحی برسانیم که همه مرغ مصرفی در خود استان تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: این استان در زمینه گیاهان دارویی حرف های زیادی برای گفتن دارد و محصولات گیاهی استان به کشورهای اروپایی صادر می شود که سازمان اقتصادی کوثر می تواند در این خصوص ورود کند.

عسکری بر احیاء کارخانه کنسانتره شهر یاسوج با مشارکت حوزه اقتصادی استان خبر داد و گفت: عزم دولت سیزدهم احیاء واحدهای راکد و نیمه فعال و ایجاد اشتغال در کهگیلویه وبویراحمد است.

رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفر رئیس جمهور به استان موجب شد یکی از مهمترین کارخانجات این استان در آستانه راه‌اندازی و بازگشت به چرخه تولید قرار بگیرد.

کریم روزبهان کارخانه آرد و نشاسته و دکستروز کالاهای استراتژیک تولید می‌کند که با راه اندازی این کارخانه همه کارخانجاتی که دچار رکود بودند به چرخه تولید بازگشتند.

همچنین حسینیان مدیرعامل کارخانه ضمن قدردانی از دغدغه آیت‌الله حسینی گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان دغدغه راه‌اندازی این کارخانه و ایجاد اشتغال را داشتند که با حمایت سازمان اقتصادی کوثر این کارخانه به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی عنوان کرد: این کارخانه را با ۴۰ درصد ظرفیت تولید تحویل گرفتیم اما این آمادگی وجود دارد که به ۵۶ درصد و حتی ۶۰ درصد ظرفیت برسانیم.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ