گام‌های اساسی بسیج سازندگی برای رونق صنایع تبدیلی در کهگیلویه و بویراحمد
گام‌های اساسی بسیج سازندگی برای رونق صنایع تبدیلی در کهگیلویه و بویراحمد
بسیج سازندگی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ گام‌های اساسی برداشته است و در تلاش برای رونق صنایع تبدیلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سالانه یک میلیون تن میوه در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۳۰۰ هزار تن قابلیت نگهداری در سردخانه را دارد، بخشی از محصول تولید شده صادر می‌شود و برای بخش دیگری نیاز صنایع تبدیلی است.

نبود صنایع تبدیلی در کهگیلویه و بویراحمد موجب ضرر و زیان به کشاورزان شده است و راه‌اندازی صنایع تبدیلی همواره از مطالبات این قشر زحمت‌کش بوده است.

بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع این مطالبه کشاورزان گام‌های خوبی برداشته است و در زمینه صنایع تبدیلی کارهایی را به سرانجام رسانده است.

فصل برداشت میوه از باغات سی‌سخت فرا رسیده است، و وجود صنایع تبدیلی به شدت در این شهرستان احساس می‌شود که با حمایت بسیج سازندگی چندین کارگاه تولید میوه خشک به منظور بهره‌وری بهتر از محصولات باغی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است.

خانم رهنما یکی از بانوان کارآفرین ساکن سی‌سخت است که با بهره‌مندی از محل ‌تسهیلات اشتغالزایی کارگاه تولید میوه خشک راه‌اندازی کرده و برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که در حال حاضر محصول تولید شده در کارگاه پس از بسته بندی به استان‌های خوزستان، فارس، گیلان، بوشهر و بندرعباس صادر می شود و برنامه ریزی برای صادرات به استانهای اصفهان و تهران نیز صورت گرفته است.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ