جاده پاتاوه به دهدشت استانداردهای لازم برای بهره‌برداری را ندارد
جاده پاتاوه به دهدشت استانداردهای لازم برای بهره‌برداری را ندارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با تایید خطرناک بودن جاده پاتاوه به دهدشت گفت: این جاده هنوز فاقد استانداردهای لازم برای بهره برداری است و نکات و الزامات ایمنی در آن رعایت نشده است.

به گزارش خبر دیشموک،  عابد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اظهار داشت: تابلو علائم به میزان کافی در آن وجود ندارد، روشنایی تونل ها اجرا نشده و یا ناقص و ضعیف اجرا شده است.

وی افزود: جاهایی از این جاده فاقد خط کشی بوده و یا از بین رفته است و در برخی نقاط هم آسفالت لایه آخر انجام نگرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکلات زیادی در این جاده وجود دارد ولی با همین وضعیت مردم در حال استفاده از آن هستند و تلفاتی در پی داشته است.

محمدی عنوان کرد: تا زمانی که تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نشده است ما هیچ مسئولیتی در قبال این جاده نداریم.

وی ابراز داشت: شرط این اداره کل آن است که تمام مسائل ایمنی جاده پاتاوه به دهدشت رعایت شود، چنانچه به نتیجه رسیدیم که شرایط را دارد به ما تحویل داده می شود در غیر این صورت باید نواقص این جاده را برطرف کنند و سپس به راهداری تحویل دهند.

محمدی تصریح کرد: حدود ۱۳ تونل در این مسیر وجود دارد و گفتنی است استان دارای بیشترین تونل را در سطح کشور داراست.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده، با برنامه ریزی های انجام شده این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح رسمی خواهد شد.

پروژه بزرگ ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که از مهمترین طرح های عمرانی استان است ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این طرح هم اکنون زیر بار ترافیکی رفته است و بهره برداری موقت شده و محل تردد مردم استان است.

۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای این طرح مصوب شده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان اختصاص و به این طرح تزریق شده است.

طرح احداث جاده پاتاوه به دهدشت علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند.

جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان کریدور شمال به جنوب یکی از مهمترین طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود .

عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز و برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.

۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.

انتهای پیام/