مدیریت فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی جدی است/فضای مجازی را به حال خود رها نکنید
مدیریت فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی جدی است/فضای مجازی را به حال خود رها نکنید
آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه نیازمند فضای مجازی مستقل در کشور هستیم، گفت: فضای مجازی نباید به حال خود رها شود.

آیت‌الله محمد رضا ناصری ، در خصوص تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر نظارت و مدیریت جدی بر فضای مجازی در داخل کشور، گفت: امروزه دشمن از فضای مجازی به نفع خود استفاده می‌کند و با ارائه محتوا‌های مخرب ذهن جوانان کشور را از مطالب مفید دور و به سمت امور پوچ و بیهوده سوق می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی عبارت زیبایی را به کار بردند و نگفتند که این فضا‌ها را ببندید و استفاده نکنید بلکه گفتند فضای مجازی را مدیریت کنید که مطلب بسیار درستی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید فضای مجازی را به حال خود رها کنند، اعلام کرد: ما در کشور باید به‌گونه‌ای بر فضای مجازی مدیریت داشته باشیم که دشمن نتواند با محتوا‌های مخرب خود ذهن جوانان ما را منحرف سازد. مدیریت یعنی هر چه در فضای مجازی برای هر فردی مفید است مردم از آن استفاده کنند و هر آنچه که توطئه، دروغ، فساد و انحراف است باید کنترل شود.

امام جمعه یزد با اشاره اینکه بسیاری از کشور‌های دنیا در خصوص فضای مجازی به شیوه‌های مختلف مدیریت انجام می‌دهند، گفت: مثلاً کشور روسیه و آلمان جریمه‌هایی را برای فضای مجازی در نظر گرفتند تا بتوانند آن را به شیوه درست مدیریت کنند.

ناصری یزدی با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی جدی است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای استفاده از مطالب مفید و مؤثر و جلوگیری از انتشار موارد غیرمفید و توطئه آور است.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد اذعان داشت: متأسفانه نسبت به فضای مجازی و مدیریت آن در کشور کم‌کاری صورت می‌گیرد که نیازمند عزم جدی برای رسیدگی به آن و اصلاح بسیاری از موارد است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه ما نیازمند فضای مجازی مستقل هستیم که اکثر کشور‌ها هم به این سمت رفته‌اند، افزود: ما می‌توانیم با تولید برنامه‌های مفید و جذاب در کشور به شکلی عمل کنیم تا مردم به سمت این برنامه‌ها حرکت کنند و از برنامه‌های غیرمفید دوری کنند.