قاچاقچیان کالا و شوتی‌ها در استان غافلگیر شدند
قاچاقچیان کالا و شوتی‌ها در استان غافلگیر شدند
ایستگاه ایست و بازرسی ثابت در محور یاسوج_ اصفهان در منطقه میمند کلنگ‌زنی شد تا مسیر برای قاچاقچیان کالا و خودروهای شوتی ناامن شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ کمتر روزی است که خبر تصادفات در محورهای کهگیلویه و بویراحمد از جمله محور یاسوج_ اصفهان مخابره نشود، حوادثی که بیشتر علت آن خودروهای شوتی حامل قاچاق کالا یا قاچاق انسان هستند.

 

طبق اعلام فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ درصد تصادفات در استان به دلیل سرعت غیرمجاز خودروهای شوتی حامل قاچاق کالا و یا قاچاق انسان رخ داده است و با توجه به این آمار می‌طلبد که ایستگاه ایست و بازرسی ثابت در محورها یاسوج به اصفهان راه‌اندازی شود.

 

سرهنگ دانایار بیان کرد: براساس گزارشات ۳۰ درصد تصادفات منجر به فوت در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به خودروهای شوتی حامل اتباع بیگانه است.

 

راه‌اندازی و ایجاد این ایستگاه‌ سال‌‌ها مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد و خانواده جانباختگان حوادث جاده‌ای بود و مسئولان بارهای بار راه‌اندازی این ایستگاه را وعده داده بودند اما هر بار به دلایلی از جمله معارضات زیست محیطی این مهم میسر نشد تا اینکه با رایزنی استاندار استان پس از مدت‌ها مشکل ایستگاه ایست و بازرسی رفع شد.

 

کلنگ احداث ایستگاه ایست و بازرسی میمند در زیربنای ۳۹۰ متر مربع و ۱۵۰۰ متر محوطه‌سازی و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به زمین زده شد و قرار است تا ۹ ماه آینده ایستگاه ایست و بازرسی ثابت احداث شود.

 

سردار کیقباد مصطفایی در آیین کلنگ‌زنی این ایستگاه گفت: با ایجاد این ایست بازرسی تا حدود زیادی از این مشکلات جلوگیری می شود.

 

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ایستگاه ایست و بازرسی ثابت برای کنترل و نظارت بر این محور مهم ارتباطی به زمین زده شد

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ