خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، ضرورت برپایی هر چه با شکوهتر مراسم محرم، تقدیر از مردم برای استقبال از رئیس جمهور و هیات دولت و استفاده بهینه از اعتبارات مصوب در سفر رئیس جمهور به استان گزیده خطبه های ائمه جمعه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه دوگنبدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: عفاف و حجاب جایگاه ارزشمندی دارد که بایستی در این خصوص هم به‌درستی در جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر کرد. رهبر انقلاب فرمودند که کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است، پس بی‌حجابی توطئه دشمنان اسلام است و فرد بی‌حجاب آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: نکته دیگر کشور روسیه یک خطای محاسباتی مرتکب شد و اینکه برخی از این کشور‌های عربی مدعی‌اند که جزایر سه‌گانه ایرانی حل‌وفصل شود. درست است با برخی کشور‌ها ارتباطاتی داریم، اما به این معنا نیست که خطا‌ها را نادیده بگیریم و ایران اسلامی تحت هیچ عنوانی بر سر سرزمینش مذاکره نمی‌کند و در دوران دفاع مقدس این مهم را اثبات کرد بنابراین روسیه هم تذکری در این خصوص دریافت کرد و مجبور به عذرخواهی شد.

امام‌جمعه دوگنبدان گفت: عاشورا قدرت عجیبی دارد و عاشورائیان هوای نفس را درون خود لگدمال می‌کنند و نفس را لجام می‌زنند و بنده خدا می‌شوند؛ اما در باب جسارت اخیر به قرآن کریم در کشور سوئد باید توجه داشت که جسارت به قرآن به‌نوعی جسارت به همه ادیان الهی است و توهین به قرآن تنها توهین به مسلمانان بلکه توهین به‌تمامی ادیان الهی است.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: هفته اخیر سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت را داشتیم که به‌نوبه خودم قدردانی می‌کنم.

خطیب جمعه دوگنبدان تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی بیان کردند که در آینده نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد تحول بزرگی به خود خواهد دید و بحث بیکاری تا حدود زیای برطرف خواهد شد. از رئیس‌جمهور دو تقاضا دارم که یکی تکمیل تونل دیل است که انتظار می‌رود این تونل هر چه سریع‌تر تکمیل شود و نکته دوم نیز احداث سد آبریز در کهگیلویه است

وی افزود: از وزیر نفت هم در خصوص احداث چند پروژه خواهش کردیم یکی احداث دانشکده علوم و حدیث است که در آینده گچساران هم قطب اقتصادی خواهد شد و هم قطب علمی مذهبی که بنابراین شد که وزارت نفت دانشکده علوم و حدیث را در گچساران احداث کند.

لیکک

امام جمعه لیکک در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و دیدار با مردم این دیار گفت: این سفر حتما برای استان و شهرستان خیر وبرکاتی را در پی داشته است، انتظار می‌رود مسئولان به صورت جهادی وارد میدان شوند و نسبت به رفع مشکلات این دیار اقدام کنند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی درمحکومیت اهانت مکرر دولتمردان مستکبر وصهیونیست کشور سوئد به ساحت مقدس قرآن کریم افزود: این اقدام و توهین به ساحت مقدس قرآن کریم، اقدامی بسیار ننگین در کارنامه غرب است و ایران اسلامی همچون دیگر کشور‌ها نسبت به این موضوع اعلام انزجار می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه بر حضور گسترده در این فریضه عبادی و سیاسی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود همه مردم دست به دست هم دهند و در این آئین معنوی شرکت کنند.

امام جمعه شهر لیکک همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به ایام ماه محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین اشاره کرد و خواستار مشارکت مردم در ویژه برنامه‌های ماه محرم شد.

دیشموک

امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه رهبر انقلاب کشف حجاب را حرام سیاسی اعلام کردند، گفت: اماراتی‌ها با شیطنت ها‌ی مسبوق اقدام به اعلام اختلاف بر سر جزایر سه گانه با ایران کردند و آنرا به بیانیه مشترک روسیه و شش کشور جنوب خلیج فارس وارد کردندتا بتوانند در آینده ادعای حقوقی خود علیه جمهوری اسلامی را در دیوان بین المللی دادگستری مطرح نمایند

امام جمعه دیشموک با اشاره به تاسوعای حسینی گفت: امام حسین(ع) برادرش حضرت عباس را فرستادو از آنان فرصت طلبید تا نماز شب و قرآ ن بخوانند و در این روز شمر برای حضرت عباس (ع)و دیگر فرزندان ام البنین امان نامه آوردند، اما ایشان این امان نامه را پاره کردند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: در این سفر‌ها بودجه‌های زیادی برای آبادانی استان اختصاص داده شد اما متاسفانه در سفر اول رئیس جمهور به استان، با وجود تاکیدرئیس جمهور برای خدمت رسانی به دیشموک و دیدن مشکلات این منطقه، توجه خاصی به این منطقه نشد.

مارگون

حجت الاسلام خواجه پور امام جمعه مارگون گفت:در جنگ ترکیبی همه جریانات ضدانقلاب پای کار آمده و برای اقشار جامعه برنامه‌ریزی و علاوه بر آن تمام ابزار‌های رسانه‌ای استفاده شده و گسل‌های داخلی و اعتقادات دینی مورد هدف قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با کارزار پیچیده ترکیبی روبه رو است، گفت: همه قوای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی با یک دیگر متحد شده‌اند؛ که ما باید این نقشه‌های دشمن را با اگاهی همدلی همراهی و باهم بودن خنثی کنیم.

امام جمعه مارگون درادامه با بیان اینکه حجاب مایه افتخار مردم و نماد انقلاب و یک فرضیه دینی است، اضافه کرد: حجاب نماد دین است و باید با کار‌های علمی، فرهنگی و ابزار‌های قانونی در جهت ترویج آن اقدام شود، دشمن برای از بین بردن حجاب برنامه‌ریزی کرده‌است.

سی سخت

امام جمعه جدید سیسخت با اشاره به اهانت دوباره به قرآن در کشور سوئد گفت: این اهانت با حمایت دولت و پلیس این کشور انجام شد و باید بگوییم که از این موضوع نگران نیستیم چرا که با این کار‌های احمقانه از جایگاه اسلام و دین کم نخواهد کرد. اما ملت‌های مسلمان باید دولت سوئد را پشیمان کنند.

امام جمعه سی سخت اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد و گفت: دشمان باید بدانند اهانت با قرآن هزینه سنگینی برای آنان دارد و مردم به خوبی پاسخ این کار را خواهند داد.

حجت الاسلام واهبی زاده با بیان اینکه اسلام با مجالس حسینی زنده مانده است، عنوان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند این مجالس را دوست دارم و این علاقه برای همه مردم وجود دارد و باید مدیران هیات‌ها این مجالس را قدر بدانند .

 

پاتاوه

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز جمعه امروز پاتاوه با محکوم کردن به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در سوئد، به سه نکته، اشاره کرد و گفت:اولآ؛ فرد عراقی اهانت کننده به قرآن که مسیحی تبار است در سوئد با موساد مرتبط است و مورد حمایت چهره‌های تندرو کابینه نتانیاهو ملعون است، دوم، هدف صهیونیست‌ها آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی، بی‌اعتقاد در نقاط مختلف جهان برای انحراف افکار عمومی، ازشرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است.

حجت الاسلام رحمت الله سیادت افزود: سوم اینکه هدف دیگرشان اختلاف مذهبی، بین پیروان ادیان است که در پی تشدید آن هستند. ما از دولت انقلابی ایران و تمامی کشور‌های مسلمان می‌خواهیم:این جنایت را محکوم کرده و ارتباط سیاسی خود را با دولت سوئد قطع کند.

سرفاریاب

امام جمعه سرفاریاب در ادامه سلسله مباحث پیرامون کنترل و مراقبت و جهاد با نفس نیز با بیان حدیثی از امام صادق (ع) با این مضمون که پنج مؤلفه عقل، دین، ادب، حیا و خوش خوئی اگر در کسی نباشند خیر زیادی در او نیست؛ افزود در جهاد با نفس اساسی‌ترین اموری که بر آن تأکید می‌شود تبعیت از، عقل است، چرا که در هوا پرستی و پیروی از هوای نفس پرده‌ای میان عقل انسان و حقایق ایجاد می‌شود و گمراهی انسان را سبب می‌شود و در این خصوص نیز امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرموده است «پیروی از هوی نفس موجب دوری انسان حق و حقیقت می‌شود» و بر همین اساس برای برخورداری از زیبائی‌های اخلاقی و در مسیر حق بودن نیاز است انسان با بهره گیری از قدرت عقل به مراقبت و جهاد با نفس بپردازد.

حجت الاسلام زارعی پور با بیان اینکه رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی حتی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توطئه‌های زیادی را علیه ملت ایران بکار گرفت، سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد در مقابل منافقین کوردل و یاد خاطره رزمندگان، شهدا و خاصه شهید سپهبد صیاد شیرازی فرمانده این عملیات را گرامی داشت.

خطیب نماز جمعه سرفاریاب با یاد آوری و گرامی داشت ۵ مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران اسلامی، نماز جمعه را تجلی اسلام اجتماعی، پشتوانه و تقویت کننده حاکمیت جبهه حق و معنا بخش معنویت در جامعه عنوان کرد و افزود؛ در دین اسلام سه اجتماع نماز جماعت (اجتماع روزانه)، نماز جمعه (اجتماع هفتگی) و حج (اجتماع سالیانه) مورد تأکید و دارای اهمیت فراوان هستند و طبق آیات قرآن؛ نماز جمعه در ردیف سه موضوع اساسی توحید، امامت و جهاد آمده که گواه جایگاه بسیار رفیع این فریضه الهی است و به سبب نقش و تأثیر نماز جمعه در تأمین سه نیاز ضروری جامعه یعنی هدایت، امنیت و برکت، دشمنان همواره از این اجتماع سیاسی و معنوی ترس داشته و در صدد تضعیف آن هستند.

 

چرام

امام جمعه چرام با اشاره به دور دوم سفر ریاست جمهور به استان، عنوان کرد: حضور رئیس جمهور و برخی از هیات وزیران برای دومین بار به استان کهگییلویه و بویراحمد جای تقدیر دارد و فشردگی سفر و بازدید‌های متعدد ریس جمهور نشان داد، مسئولین در رده‌های مختلف دولت، باید به صورت جهادی مثل ایشان تلاش کنند و مشکلات را رفع نمایند.

حجت الاسلام سید نورالله افشار با بیان اینکه، اما آیا سفر ریاست محترم جمهور تخصیص منابع برای شهرستان دارد؟، سوال اساسی این روز‌های مردم است که مورد پرسش قرار می‌دهند، اضافه کرد: تقاضای مردم چرام از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد این است که اعتبارات تخصیص یافته سفر رئیس جمهور به چرام را اعلام کنید و امیدوارم تصور اولیه بر مظلومیت تخصیص منابع و اعتبار برای چرام درست نباشد و قطعا توقع از دولت عدالت محور آیت الله رئیسی این است که سهم چرام در توزیع و تخصیص منابع سفر دیده شود.

وی با بیان اینکه مسئولین در جلسات متعدد پتروشیمی چرام را مطرح کردند، اما رئیس جمهور واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداد وخبری نشد، گفت: مردم شهرستان منتظر کلنگ زنی و تخصیص اعتبار این کلان پروژه بودند.

افشار با اشاره به مطالبه مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ نسبت به سد آبریز، گفت: درباره سد آبریز توقع این نبود که در این سفر کلنگ زنی صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ