اجرای طرح «دارویار» در شهرستان کهگیلویه/ قیمت دارو کاهش می یابد+جزئیات
اجرای طرح «دارویار» در شهرستان کهگیلویه/ قیمت دارو کاهش می یابد+جزئیات
دهدشت _ مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران و عدم افزایش قیمت دارو در قالب اجرای «طرح دارویار» در شهرستان را خواهیم داشت.

به گزارش خبر دیشموک، سید منصور تقوی در حاشیه بازدید از داروخانه‌ها، افزود: هدف از اجرای طرح «دارویار» افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه است و باید هزینه‌های مربوط به بیماران «به نوعی پرداخت از جیب مردم» کاهش یابد.

تقوی اظهار داشت: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبودند در طرح دیده شده است.

وی افزود: کاهش کمبودهای دارویی، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماری‌های مزمن، خاص و صعب العلاج از جمله مهمترین مزایای اجرای طرح «دارویار» است.

وی ادامه داد: داروهایی که تهیه آنها نیاز به نسخه پزشک ندارند «oTC» افزایش قیمتی نخواهند داشت لذا تعداد ۱۲۰ قلم از این داروها که مصرف بیشتری دارند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

تقوی گفت: بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این داروها اگر در مسیر بیمه‌ای تهیه شوند، کاهش می‌یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در پایان با دستور ویژه به مسئول بازرسی این شبکه، اعلام عمومی قیمت دارو در برنامه کاربردی «تی تک و سایت رسمی سازمان غذا و دارو» و امکان گزارش موارد تخلف از طریق سامانه ۱۹۰ را سه اقدام مهم برای تضمین بهره مندی مردم از یارانه دارو و عدم افزایش پرداخت از جیب بیماران برشمرد.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ