۶۸۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان از بین رفته است
۶۸۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان از بین رفته است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی‌ها موجب از بین رفتن ۶۸۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان شده است.

غلام‌حسین حکمتیان‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگاv در یاسوج، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده و متاسفانه ۶۸۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان از بین رفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع عمدی و عوامل انسانی دارد، افزود: متاسفانه شاهد هستیم برخی از سودجویان به طمع زغال اقدام به آتش‌زدن جنگل‌ها می‌کنند که خسارات جبران‌ناپذیری به منابع طبیعی استان وارد می‌شود.

وی بیان کرد: نمونه عوامل انسانی، آتش‌سوزی‌ منطقه زیبای شبلیز در شهرستان دنا است که ۵۰ هکتار از جنگل‌های این منطقه نابود شد، البته فرد خاطی با تلاش شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دستگیر و روانه زندان شد.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه جنگل‌ها سرمایه کهگیلویه و بویراحمد هستند به مردم توصیه کرد از این سرمایه حراست و پاسداری کنند و اجازه ندهند سودجویان به منابع طبیعی استان خسارت وارد کنند چرا که جبران‌ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/فارس