نجات جان گردشگر توسط امدادگران هلال‌احمر
نجات جان گردشگر توسط امدادگران هلال‌احمر
امدادگران هلال احمر شهرستان کهگیلویه خارج از شیفت خود در منطقه گردشگری جوانی که از ارتفاع سقوط کرده بود را نجات دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مدیر عامل جمعیت هلال احمر این استان از تلاش سرخپوشان ایثارگر و همیشه منجی هلال احمر  و نجات جان یک جوان، در منطقه کوهستانی و گردشگری آبریز زیرنا شهرستان کهگیلویه خبر داد.

کاظم فلاحی‌دوست افزود: امدادگران شهرستان کهگیلویه، خارج از شیفت امدادی، به همراه خانواده در حال تفریح و کوهپیمایی بودند که  ناگهان متوجه سقوط یک گردشگر ۱۷ ساله از ارتفاع ۳۰ متری به ته دره در رودخانه وحشی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه، با وجود آب خروشان رودخانه و سقوط از ارتفاع،  احتمال مرگ آن جوان وجود داشت، اضافه کرد: امدادگران شهرستان کهگیلویه که همراه خانواده بودند، با شنیدن این خبر، بلافاصله  و  بنا به وظیفه ذاتی و انسانی عملیات نجات را آغاز کردند.

فلاحی‌دوست ادامه داد: امدادگران،  در عملیات نفس‌گیر بعد از طی مسیر با شیب‌های تند و با عبور از رودخانه خروشان، در کمترین زمان ممکن، خود را به مصدوم رساندند.

وی افزود: مصدوم  از ناحیه سر، صورت و گردن دچار آسیب شدید، خونریزی و شکستی شده بود که این مسئله، انتقال وی  از بین صخره‌ها بلند و رودخانه خروشان را بسیار دشوار  کرده  بود.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان گفت: با اقدام به موقع  امدادگران هلال احمر و دریافت خدمات درمانی اولیه مناسب از جمله تثبیت، جلوگیری از خونریزی شدید و پانسمان، مصدوم به محل امن منتقل و به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

فلاحی‌دوست، با قدردانی از زحمات این امدادگران وظیفه‌شناس، بیان کرد:  در فصل بهار و تابستان، کوهنوردی، صعود به ارتفاعات و طبیعت‌گردی، بیشتر می‌شود و امیدواریم هم‌استانی‌های عزیز و گردشگران گرامی،  با رعایت تمامی نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات کامل صعود، از خطرات احتمالی جلوگیری کنند وحتی الامکان از  صعود به ارتفاعات و طبیعت‌گردی  در مناطقی که شناخت کامل ندارند، به صورت انفرادی، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر  در هنگام بروز حوادث، به صورت رایگان و شبانه‌روزی، آماده پاسخگویی مردم  است.

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ