کشف بیش از ۹ تن فرآورده خام غیر بهداشتی در استان
کشف بیش از ۹ تن فرآورده خام غیر بهداشتی در استان
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این طرح حدود ۵ هزار مورد بازرسی از اصناف مختلف انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مختار رجایی فر افزود : در طرح تشدید نظارت‌های نوروزی امسال که از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین اجرا شد با مشارکت ۲۱ گروه ثابت و سیار ۴ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه انواع مواد خام دامی، رستوران‌ها، سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور انجام شد.
وی از شناسایی، ضبط و معدوم سازی مقدار ۹ هزار و ۶۵۸ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و مشکل دار در طول اجرای این طرح در استان خبر داد.
وی افزود: این حجم از فرآورده ضبط شده به همت بازرسان بهداشتی دامپزشکی و در برخی موارد توسط گشت‌های مشترک دامپزشکی با تعزیرات حکومتی ، جهادکشاورزی ، مرکزبهداشت ، اتاق اصناف و پلیس امنیت اقتصادی کشف شد.
رجایی فر با بیان اینکه تامین نیاز‌های پروتئینی سالم مردم از مصوبات سازمان دامپزشکی کشور و ستاد تنظیم بازار استان است ادامه داد: به همین منظور بیش از ۹۰ مورد بازدید شبانه روزی از کشتارگاه‌های دام و طیور، برای استحصال محصولات کشتارگاهی سالم و بهداشتی توسط ناظران انجام شده است که این روند تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی با سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ دامپزشکی تماس بگیرند.
انتهای یپام /
  • نویسنده : مالک آهنگ