تیراندازی ۱شب و ۶ صبح برای مرده سود ندارد/ چرا آزمایشگاه قریب به ۸ ماه مشکل دارد؟
تیراندازی ۱شب و ۶ صبح برای مرده سود ندارد/ چرا آزمایشگاه قریب به ۸ ماه مشکل دارد؟
وی در پایان گفت :خواست عمومی مردم هست و با وجود بهره بردن از ۴ نیرو در آزمایشگاه منطقه،لیکن ؛ دستگاه دچار مشکل و خدمت رسانی درست صورت نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛خطیب جمعه دیشموک با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین و کارگزاران حج و تعدادی از زائران بیت الله الحرام ماهیت و جایگاه حجِ امسال را از دیدگاه ایشان حج برائت از مشرکان دانست و گفت در گفتار و سخنان امامین انقلاب حج صرفاً یک عبادت دینی نیست بلکه دارای روح و فلسفه عظیمی است.

حجت الاسلام راوند حج را یک حرکت جمعی از مسلمانان در برابر جریان کفر عنوان کرد و افزود: مسلمانان از هر مذهبی چه شیعه و چه سنی با حضور در این مناسک انزجار خود را از کفار به ویژه رژیم کودک‌کش اسرائیل که این ایام جمع زیادی از مسلمانان رادر فلسطین به شهادت رساندند اعلام می‌دارند و شعار سر می‌دهند و بر علیه منافقین و کفار اعلام برائت می‌کنند. وی وحدت جامعه اسلامی بر علیه کفر و منافقان را از دیگر موهبات حج برشمرد و عنوان کرد: مسئولیت و رسالت هر انسان مسلمان که در حج شرکت می‌کند روشنگری و بصیرت افزایی برای احکام دین و شریعت اسلام است.

خطیب جمعه دیشموک روز ولادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت و روز دختر را یادآور شد و با تبریک این روز به دختران ایران اسلامی گفت: پدران و مادران باید در این روز برای دختران خود هدیه بخرند و گل ببرند و احترام و اکرام دختران را به جای آورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند امام جمعه شهر و بخش دیشموک تیراندازی شبانه برای مراسمات را یک بدعت زشت ،خطرناک و غیرضروری دانست و اذعان داشت: مسئولان امنیتی و نهادهای نظارتی به این مسئله ورود کنند.

وی افزود : بارها در شورای فرهنگ عمومی منطقه،شهرستان و استان مصوب گردید که افراد در مراسمات عزاداری استفاده نکنند و این مصوبه لازم الاجراست و باید نهادهای مسئول دنبال عملی شدن آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند ضمن محکوم کردن کسانی که این مورد را یک رسم می‌دانند،گفت: این نه تنها رسم نیست ؛یک بدعت است ،جرم هست و هرگونه تیراندازی در مراسمات عزاداری و عروسی باید از طریق مسئولان برخورد قاطع صورت بگیرد.

وی ادامه داد : مسامحه لازم نیست و مردم استان از این طریق ضربه ها خوردند و زیان و آسیب ها دیدند و این امر یک بدعت است که مردم و جامعه را دچار آسیب اجتماعی فراوان خواهد نمود و آرامش و امنیت را از مردم خواهد گرفت .

 

امام جمعه دیشموک گفت : تیراندازی در ساعت ۱ شب و ۶ صبح برای مردگان درست نیست و ثوابی که نخواهد داشت ، این مطالبه مردم  و مسئولان هست و تبعات و خطرات زیادی برای جامعه دارد که انتظار می‌رود مسئولان امنیتی ،نظامی و انتظامی و قضایی با این مورد برخورد کنند.

حجت الاسلام راوند سکوت مسئولان در مورد یک معضل اساسی منطقه در چند ماه اخیر را یک ظلم برشمرد و گفت : نزدیک به ۷ الی ۸ ماه یک دستگاه در آزمایشگاه مرکز جامع سلامت دیشموک دچار مشکل شد و متأسفانه مردم سختی راه به مرکز شهرستان را به جان خریده و همچنان در دهدشت دنبال پیگیری موارد آزمایشگاهی خود هستند .

وی تصریح کرد:مسئولان شهرستانی و استانی به مشکلات بهداشت و درمان توجه کنند و کمبودها را کاهش دهند و دنبال این باشند تاخدمات رسانی به ذخایر انقلاب بهتر صورت بگیرد.

خطیب جمعه دیشموک در پایان گفت :خواست عمومی مردم هست و با وجود بهره بردن از ۴ نیرو در آزمایشگاه منطقه،لیکن ؛ دستگاه دچار مشکل و خدمت رسانی درست صورت نمی‌گیرد.

 

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مالک آهنگ