چهارشنبه سوری بدون حادثه در کهگیلویه و بویراحمد
چهارشنبه سوری بدون حادثه در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه وبویراحمد گفت: با همراهی مردم، آئین سنتی چهارشنبه آخر سال بدون تلفات جانی و حادثه در مناطق مختلف استان درحال سپری شدن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: تا ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه گزارشی از حوادث چهارشنبه سوری در کهگیلویه و بویراحمد به فوریت های پزشکی گزارش نشده است.

محمد امین نیکویی نژاد با قدردانی از مردم و به ویژه خانواده ها برای کنترل فرزندان در چهارشنبه پایان سال افزود: امشب تاکنون شبی آرام برای استان رقم خورده است و امیدواریم تا پایان نیز به همین منوال باشد.
وی از خانواده ها خواست با نظارت دلسوزانه بر فرزندان، ساعات پایانی چهارشنبه آخر سال را به سلامت بگذرانند.
رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان توصیه کرد؛ که اگر امشب با مصدومی مواجه شدند، بلافاصله با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و نشانی دقیق را اعلام کنند.
وی ادامه داد: فردی که دچار حریق و سوختگی شده را از دویدن باز دارید، زیرا سبب شعله ور شدن بیشتر آتش می‌شود.
نیکویی نراد شست و شوی محل سوختگی با آب سرد و تمیز حداقل به مدت ۱۰ دقیقه، خارج کردن انگشتر، النگو، کمربند، لباس های سوخته و وسایل فشارنده و تنگ، پوشاندن محل سوختگی با کمک یک پانسمان و یا یک پارچه تمیز، عدم استفاده از خمیردندان، سیب زمینی، رنده شده و روغن برای تسکین درد و بهبودی را از دیگر توصیه ها در مواجهه با حوادث سوختگی عنوان کرد.
مسئول آتش نشانی شهرداری یاسوج هم در این گفتگو گفت: به لطف خدا و همراهی مردم، آئین سنتی چهارشنبه آخر سال بدون تلفات جانی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال سپری شدن است.
  • نویسنده : مالک آهنگ