پیام دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک به مناسبت هفته درختکاری
پیام دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک به مناسبت هفته درختکاری
درخت نماد سرافرازی وایستادگی و سر سبزی است این نماد سربلندی می تواند الگوی مناسبی برای انسان باشد 

متن پیام اسفندیار مختاری؛ دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک به شرح زیر است :

«یُنبِتُ لَکُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالأَعْنَابَ وَمِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ؛ در این کار رحمت و قدرت الهی برای اهل فکرت پدیدار است». (آیه ۱۱سوره نحل)

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری(۱۵تا۲۱) اسفند هر سال فرصتی است برای علاقمندان به منابع طبیعی تا با غرس نهال به استقبال بهار طبعیت بروند، و در ترویج این سنت حسنه که ریشه در فرهنگ اسلامی ایرانی ما دارد کوشا باشند و ایران اسلامی به لطف پروردگار، مملو از نعمت‌های طبیعی است و درخت هم یکی از بی‌شماران سرمایه‌هایی است که در اختیار داریم. اهمیت درختکاری تا به آنجا است که مقام معظم رهبری هر ساله در روز درختکاری نسبت به کاشت نهال، اقدام می‌کنند تا مردم هم به پیروی از شایستگان، ادامه دهنده مسیر آنها باشند و روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تلنگری است تا بدانیم فرزندان ما و آیندگان، برای ادامه حیات، وابسته به رفتار امروز ما در مقابل حفظ منابع طبیعی هستند.

در پایان ؛ضمن تبریک هفته ی درختکاری و منابع طبیعی، اقدامات فعالان این عرصه را در منطقه و سراسر کشور قدر می‌دانیم و امیدواریم مورد عنایت خداوند قرار گیرند.

 

انتهای پیام/ م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ