پیام تبریک معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش منطقه دیشموک به مناسبت روز امور تربیتی وهفته تربیت اسلامی
پیام تبریک معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش منطقه دیشموک به مناسبت روز امور تربیتی وهفته تربیت اسلامی
پیام تبریک معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش منطقه دیشموک به مناسبت روز امور تربیتی وهفته تربیت اسلامی به شرح ذیل است.

به گزارش خبر دیشموک،  پیام تبریک معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش منطقه دیشموک به مناسبت روز امور تربیتی وهفته تربیت اسلامی.
بسم الله الرحمن الرحیم
((سبحانک لا علم لناالا ما علمتناانک انت العلیم الحکیم))
نهاد امور تربیتی، نهالی است که به پشتوانه اندیشه‌های رفیع و انسان‌ساز بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، توسط شهیدان رجایی و باهنر در گستره آموزش‌وپرورش کشور کاشته شد و برکات معنوی آن، بوستان‌های عشق و ایثار را شور و شعور بخشید.
ایمان و التزام قلبي انسان به باورها و اصول مسلم ديني، محرّک بسيار قوي براي انسان در انجام کارهاي متقن و محکم اوست. اعتقاد به خدا انسان را وظيفه شناس نموده و او را وادار مي کند که در برنامه ريزي صحيح، سعي بسيار کرده و در انجام وظيفه خود دقت کافي به خرج دهد. در تمام زمينه هاي زندگي نيز چنين است چون همه چيز را از خدا دانسته و او را در همه حال ناظر بر اعمال خود مي بيند. ايمان و وظيفه شناسي در امر تربيت فوق العاده ضروري است. مربياني که خود دچار ضعف ايمان اند و از التزام کافي نسبت به باورهاي ديني برخوردار نيستند هرگز نخواهند توانست افراد مؤمن و ديندار تربيت نمايند. عنصر مهم ديگر که در پرورش ديني نقش مؤثر و اساسي دارد، عمل خالصانه در سايه ايمان است. مربي بايد به باورهاي ديني که به آن ايمان دارد، عمل نمايد. علم به فضايل بدون عمل فاقد ارزش است. مربي به عنوان الگوي عملي متربي، خود بايد پاک، متدين و عامل به دستورات الهي باشد. عدم مطابقت گفتار و رفتار مربيان و اهميت ندادن به عمل، آسيب جدي به تربيت ديني کودکان وارد مي آورد که جبران آن بسيار دشوار است.
امام صادق(عليه السلام) مي فرمايند:
«کونوا دعاه الناس بأعمالکم و لاتکونوا دعاهً بالسنتکم؛»
مردم را اعمال خود به خوبي ها دعوت نماييد و تنها به زبان اکتفا نکنيد.» مربيان بايد در عمل درس خويشتن داري، رعايت عدالت و انصاف، خيرخواهي نسبت به ديگران، دفاع از حق، مبارزه با ظلم، … را به افراد تحت تربيت خود بياموزند. در اسلام سعادت انسان بر دو پايه ايمان و عمل استوار است و هرجا ايمان بر عمل مقدم شده، بيانگر اين نکته است که عملي مورد قبول اسلام است که متکي بر ايمان و عقيده باشد چون عملي که از ايمان ناشي شود ريشه ثابت و پابرجايي در قلب مؤمن دارد و به عکس اعمالي که ريشه ايماني ندارند و منشأ آن ريا و ساير اغراض نفساني است هرگز ثابت و پايدار نخواهد ماند. امیدوارم که مربیان محترم تربیتی عملی همراه با ایمان داشته باشند وبتوانند دانش آموزانی متدین، دیندار وعامل به دستورات الهی تربیت کنند.
اینجانب ضمن تبریک روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز، امیدوارم با عنایات خداوند و تأسی از آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همگام با دولت مردمی و انقلابی تراز انسان کامل در نهاد مقدس آموزش و پرورش هر روز بیش از پیش بالنده تر و پویا گردد.
حمزه اندیشه معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه دیشموک

انتهای پیام/