دستاورد سفر هیات دولت برای بانوان استان
دستاورد سفر هیات دولت برای بانوان استان
در سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ساخت ۲ پارک و یک بازارچه فروش محصولات ویژه بانوان در کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جمع بانوان اقشار مختلف این استان گفت: در این سفر مصوب شد ٢ پارک بانوان ساخته و با توافق وزارت نفت سوله های کارآفرینی و بازرارچه های فروش راه اندازی شود.

خانم خزعلی با تاکید بر لزوم تمرکز بر بازار فروش محصولات تولیدی توسط بانوان افزود: در همین راستا بازارچه های دائمی برای زنان کارآفرین و به طور خاص سرپرست خانوار ایجاد می کنیم.

خزعلی یادآور شد: امتیازات ویژه ای برای ازدواج دهه شصتی ها مدنظر قرار گرفته است.

وی به رویداد فراملی خانواده و فرهنگ عامه اشاره کرد ادامه داد: همزمان با روز خانواده این رویداد در ۹ کارگروه آغاز شده است که امیدوارم بانوان در این رویداد شرکت و از مزایای آن بهره مند شوند.

خزعلی به مصوبات اجرا شده دور گذشته رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: ساخت و تجهیز چند مدرسه و خوابگاه ها و تامین اشتغالزایی بانوان بی سرپرست از جمله مهمترین طرح های اجرا شده سفر دور اول هیات دولت به این‌ استان بود.

کیفیت بخشی به اجرای برنامه های تربیتی در سطح مدارس، خود کشی نوجوانان زیر ۱۸ سال، توانمند سازی زنان بیمه زنان عشایر، بررسی سالانه وضعیت جسمی بانوان به صورت‌ سالانه، ایجادسالن های ورزشی، راه اندازی مهدکودک برای فرزندان زنان شاغل و راه اندازی تفرج گاه و کافی شاپ ها برای دختران، ارائه تسهیلات برای زنان کارآفرین، عضویت نماینده زنان در مجامع تصميم گیری اقتصادی و تهیه مواد اولیه توسعه صنایع دستی و تولید کنندگان، نبود آزمایشگاه ژنتیک و مراکز مشاوره از مهمترین مشکلات و درخواست‌های بانوان در این جلسه بود.

 

انتهای پیام

  • نویسنده : مالک آهنگ