وضعیت برخی آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
وضعیت برخی آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در برخی آسیب‌های اجتماعی از جایگاه خوبی برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ سید جواد هاشمی‌مهر در دیدار با حجت الاسلام ملکی مسئول کارگروه کودکان کار و خیابانی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهر یاسوج گفت: معضل کودکان کار تنها در مرکز استان وجود دارد و این مورد در سایر شهرستان‌ها وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه همه این کودکان خانواده دار هستند، افزود: جمعیت کودکان کار در یاسوج به نسبت آنچه در کشور وجود دارد بسیار کم است اما همین مقدار هم نباید در شهری که به نام پایتخت طیبعت ایران نام گذاری شده وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته با همکاری دستگاه های متولی جلسه ای در همین خصوص تشکیل و آسیب های حوزه کودکان کار شناسایی شد که این کودکان به دلیل بضاعت کمی که داشتند بر سر چهار راه‌ها گل فروشی و یا ماشین‌ها را تمیز می کردند که این افراد شناسایی شدند.

هاشمی‌مهر افزود: در حوزه تحصیلی کودکان کار، آموزش و پرورش را پای کار آوردیم و نوشت افزار و پوشاک این افرد برای ادامه تحصیلی تامین شدند تا از ترک تحصیل این کودکان جلوگیری شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خانواده برخی از این کودکان نیازمند خدمات حمایتی کمیته امداد و بهزیستی بودند که تحت پوشش این نهادها قرار گرفتند.

به گفته هاشمی‌ برخی از این کودکان نیاز به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داشتند که از طریق اداره فنی و حرفه ای استان دوره ها و کلاس هایی برای آنها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی به طور جد در دستور کار متولیان امر در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، گفت: در سفر وزیر کشور به استان کارگروه اجتماعی و فرهنگی در استان برگزار و مشکلات و آسیب ها مطرح شد و چند طرح در زمینه خودکشی، تشکیلات غیر رسمی، طلاق و نشاط اجتماعی ارائه شد که طرح نشاط اجتماعی پایلوت کشور شناخته شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه در برخی آسیب های اجتماعی جایگاه خوبی نداریم و تلاش‌های زیادی از گذشته تا به امروز با حضور خیرین و دستگاه‌های متولی برای رفع کاهش این آسیب اجتماعی شده است.

هاشمی عنوان کرد: حتی در این زمینه طرح‌ها و پژوهش های زیادی انجام گرفت اما به نتیجه دلخواه که منجر به کاهش این آسیب اجتماعی شود نرسیدیم و هنوز نتوانستیم آن را ریشه‌یابی و ریشه‌یابی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق کارهای پژوهشی انجام شده فقر اقتصادی، مشکلات معیشتی، ازدواج های تحمیلی و سرخوردگی جزء عوامل آسیب های اجتماعی در سطح استان هستند .

در ادامه مسئول کارگروه کودکان کار و خیابان سازمان امور اجتماعی کشور از تصویب منابع در زمینه کودکان کار خبر داد و گفت: پیشنهاد کردیم این اعتبارات به جای اینکه در اختیار دستگاه های ملی قرار گیرند، طبق برش استانی در اختیار استان ها قرار داده شوند.

حجت الاسلام ملکی بیان کرد: سال های گذشته منابع اجتماعی در پایان سال در اختیار دستگاه ها قرار می گرفت و کار را برای آنها مشکل بود اما با تفاهم نامه ای که با سازمان برنامه و بودجه منعقد شد ظرف یکی دو ماه آینده منابع حوزه اجتماعی در اختیار استان قرار می گیرد.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ