هنر را باید اجتماعی و مردمی کنیم/دغدغه هنرمندان تجسمی به موضوعات جامعه شایسته تقدیر است
هنر را باید اجتماعی و مردمی کنیم/دغدغه هنرمندان تجسمی به موضوعات جامعه شایسته تقدیر است
درخشان ضمن تاکید بر اینکه اعتقاد دارد که هنر را باید اجتماعی و مردمی کنیم، گفت: هنرمندان هنرهای تجسمی نشان دادند که دغدغه هنرمند از من مدیر بسیار بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، «امین درخشان» عصر امروز در آئین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، هنرمندان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها در یاسوج برگزار شد، با قدردانی از انجمن هنرهای تجسمی به دلیل برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: انجمن ها توانایی مدیریت و برگزاری جشنواره ها را دارند و بدون تردید این رویه را در ادامه کار خواهیم داشت و کار را به خود هنرمندان می سپاریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر جا کار به اهلش سپرده شود، نتیجه قابل قبول بوده و هنرمندان نیز خود به خوبی می داند چطور کار را به شکل ویژه ای انجام دهند.
وی ضمن تاکید بر اینکه اعتقاد دارد که هنر را باید اجتماعی و مردمی کنیم، ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر باید را مردمی و اجتماعی کنیم و این مسئله مهم، نیاز جامعه است.
درخشان با اشاره به اینکه این خلأ در سطح جامعه وجود دارد، اظهار کرد: نیاز است که هنرمندان در انظار عمومی و در مسائل اساسی جامعه حضور پیدا کرده و بتوانند با خلاقیت و ابتکاری که دارند، نقش خود را ایفا کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی نشان دادند که دغدغه هنرمند از من مدیر بسیار بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه دغدغه های هنرمندان که در آثار آنها به نمایش گذاشته شد دغدغه های اساسی و مهمی بود، گفت: ورود هنرمندان به موضوعاتی از جمله محیط زیست و جنگل های بلوط، حجاب و عفاف، هویت ایرانی و اسلامی شایسته تقدیر است.
درخشان یادآور شد: حضور چهره های ممتاز رشته های مختلف در این جشنواره شایسته تقدیر است، اما بدون تردید این عزیزان نقطه قوت جشنواره بودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر ساله یکی از مشکلات اساسی ما این بوده که هیئت داوران را باید از استان های دیگر مثل تهران و شیراز دعوت می کردیم، اما امسال بازنگری کردیم و دیدیم که افراد بزرگی داریم و ظرفیت های داوری در هنرمندان ما وجود دارد که این موضوع نیز باعث شد که دیگر هنرمندان با انگیزه بیشتری وارد رقابت در این جشنواره شوند.
وی عنوان کرد: بیش از ۲۳۰ نفر از هنرمندان در رشته‌های مختلف نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، گرافیک و … در این جشنواره حضور داشتند که حدود ۱۶۰ اثر مورد تأیید قرار گرفت و با رأی هیئت داوران نیز افراد برتر معرفی خواهند شد.

**«صادق خاک نژاد» نیز در این آئین، گفت: این جشنواره به همت هنرمندان و پیشکسوتان و حمایت های مدیرکل جوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این جشنواره به سمت این رفتیم که فرهنگ و ادبیات اسلامی و ایرانی در این جشنواره ها گم نشوند.
وی یادی از زنده یاد سید امر الله حسینی و ایرج جایمند از هنرمندان پیشکسوت کرد و ادامه داد: تا هستیم قدردان همدیگر باشیم و به همدیگر آسیب نزنیم.
خاک نژاد در ادامه با اشاره به اینکه یک کلیشه ذهنی به نام آسیب های اجتماعی داریم که هیچ کاری برای این مسئله نکردیم، افزود: اعتیاد، طلاق، بدحجابی و دیگر مقولات تبدیل به کلیشه شده اند.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محوریت جشنواره بر اساس آسیب های اجتماعی بود، خاطرنشان کرد: اگر عفت و پاکدامنی در جامعه ما باشد، ممکن است که طلاق کمتر شود.
وی تاکید کرد: اگر روحیه جوانمردی و از خودگذشتگی را در جامعه داشته باشیم بسیاری از ناهنجاری ها ایجاد نمی شود، اگر عشق راستین داشته باشیم، بسیار راحت تر می توانیم ساده و صمیمی باشیم و اخلاق مند زندگی کنیم.
خاک نژاد با اشاره به اینکه فرزندان ما متیل های محلی استان را بلد نیستند، اظهار کرد: به اندازه ای کلیشه ای به جشنواره ها نگاه کرده ایم که بخش اصلی فرهنگ و ادبیات ایرانی و اسلامی و فُلک و داستان های محلی ما گم شده اند.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از سالها روز گذشته در یکی از تابلوهای نقاشی یکی از فولکورهای محلی ما کشیده شده بود و ما آن را فراموش کرده بودیم.
وی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که این داستان های عامیانه و محلی ما و فرهنگ و ادبیات ایرانی و اسلامی گم نشود.
«منوچهر مال میری» از هنرمندان پیشکسوت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین ضمن تبریک به امین درخشان، گفت: این جشنواره بعد از سال ها آشتی بین هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد را رقم زد.
گفتنی است در حاشیه این آئین از خانواده های هنرمندان پیشکسوت خانواده «زنده یاد سید امرالله حسینی» و «ایرج جایمند» و همچنین هنرمندان پیشکسوت «داریوش حقایقی»، «خداعفو اسدی»، «امیر انصاری»، «منوچهر مال میری»، «علی هدایت سوق»، «کیامرث شغیعی»، «اله یار مبارکی»، «سید ابوذر خردمند»، «مجتبی دژند»، «کرامت الله انصاری»، «سید محمد تقی حسینی» و… تجلیل شد.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ