سایه سنگین گردوغبار بر خوزستان/ ۹۵ درصد گردوغبارهای خوزستان منشا خارجی دارند
سایه سنگین گردوغبار بر خوزستان/ ۹۵ درصد گردوغبارهای خوزستان منشا خارجی دارند
همچنین این میزان در دشت آزادگان یکهزار و ۴۵، شادگان ۹۶۰، شوش و کرخه ۲۲۰، ماهشهر ۱۹۰ و هندیجان ۲۳۴ میکرو گرم بر متر مکعب اعلام شده است.

به گزارش خبر دیشموک،   سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: منشا ۹۵ درصد گردوغبارهای خوزستان خارجی است که از این‌رو رئیس جمهور به وزیر امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست دستور پیگیری جدی این مسئله را دادند.

نورالله مرادی سخنگوی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: توجه به محیط زیست و رفع معضل گرد و غبار یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم است اما رفع این مشکل نیازمند اجرای برنامه‌های بلند مدت است.

وی افزود: منشا ۹۵ درصد گردوغبارهای خوزستان خارجی است که از این‌رو رئیس جمهور به وزیر امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست دستور پیگیری جدی این مسئله را دادند.

سخنگوی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: در خرداد ماه طی جلسه‌ای با سفرای کشورهای منطقه زمینه همکاری و رفع مشکل بررسی شد و در فردا نشست همکاری‌های زیست محیطی منطقه با حضور کشورهای ترکیه، ترکمنستان، عمان، آذربایجان، ارمنستان، قطر، عراق، سوریه، امارات و چندین سازمان بین المللی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به آنکه سطح اجلاس در سطح وزرای خارجه است شاهد نتایج و اتفاقات خوبی باشیم‌.

نورالله مرادی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کشور و بیش از ۱۴ استان کشور درگیر مسئله گردوغبار است که امید داریم نتایج این جلسات در خوزستان پیاده شود.

————–*********************

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت گرد و غبار در ۱۳ شهر خوزستان بیش از حد مجاز است.

 بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت گردوغبار در ۱۳ شهر استان بیش از حد مجاز است.

میزان غلظت گردوغبار در آبادان ۷۳۱، امیدیه ۲۳۷، اندیمشک ۲۰۸، اهواز یکهزار و ۴۳۳، بندر امام ۱۵۹، بهبهان ۲۴۷، حمیدیه ۹۰۵ و رامشیر ۲۵۶ میکرو گرم بر متر مکعب است.

همچنین این میزان در دشت آزادگان یکهزار و ۴۵، شادگان ۹۶۰، شوش و کرخه ۲۲۰، ماهشهر ۱۹۰ و هندیجان ۲۳۴ میکرو گرم بر متر مکعب اعلام شده است.

این در حالیست که حداکثر میزان مجاز گرد و غبار ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب است.

این توده تا اواخر وقت امروز بر جو استان حاکم است.

روز دوشنبه هفته گذشته به دلیل وقوع پدیده گردوغبار با غلظت بالا، پنج شهر بطور کامل تعطیل و ادارات سایر شهرهای استان با کاهش ساعت کاری فعالیت داشتند و به دلیل تداوم گردوغبار ادارات سراسر خوزستان در روز سه شنبه تعطیل اعلام شدند.

همچنین ۵۳۲ نفر در روز دوشنبه و ۵۰۲ نفر در روز سه‌شنبه هفته گذشته به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان شدند.

انتهای پیام/ی