رفع تداخلات بیش از ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
رفع تداخلات بیش از ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : ۹۵۵ پلاک از ابتدای اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴ تا کنون در استان رفع تداخل شده است که مساحت این پلاک ها در سطح ۱۲۷ هزار و ۷۶۶ هکتار بوده است که به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، قلنجی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه بررسی روند کاداستر اراضی کشاورزی و وضعیت اجرای قرارداد های منعقده در این زمینه در سطح استان اظهار داشت : ۹۵۵ پلاک از ابتدای اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴ تا کنون در استان رفع تداخل شده است که مساحت این پلاک ها در سطح ۱۲۷ هزار و ۷۶۶ هکتار بوده است که به چرخه تولید بازگشتند.

 

وی افزود: از مجموع ۹۵۵ پلاک امسال هم ۳۴۲ پلاک در کمسیون رفع تداخل مطرح کرده‌ایم و از نظر تعداد پلاک‌های مطرح شده در کشور رتبه برتر را دارا هستیم.

 

قلنجی تصریح کرد: در صدور اسناد اراضی کشاورزی که مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است نقشه کاداستر برای ۶۴۸ هزار هکتار از اراضی تهیه و به اداره ثبت اسناد و املاک استان ارایه شده است.

 

وی عنوان داشت: در این زمینه شرکت‌های طرف قرار داد ثبت اسناد و املاک استان ۲۶ هزار پرونده جمع آوری و در اختیار جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار داده‌اند که به صورت شبانه روزی توسط همکاران جهاد کشاورزی بررسی شده‌اند.

 

قلنجی تاکید کرد: فرآیند اجرای رفع تداخلات اراضی در شهرستان شوط اخیرا به اتمام رسیده است و تا پایان سال هم در چند تا از شهرستانها از جمله ماکو اجرای این طرح به پایان خواهد رسید.

 

در ادامه این جلسه روند اجرای رفع تداخلات و اجرای نقشه های حدنگاری در سطح استان با حضور سرپرست اداره مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور ارزیابی و مشکلات موجود مطرح و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاد شد.

انتهای پیام

  • نویسنده : مالک آهنگ