در حوزه درمان خبرنگار تخصصی تربیت شود
در حوزه درمان خبرنگار تخصصی تربیت شود
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر نگاه علمی به حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت و درمان نیازمند خبرنگار تخصصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، محمود شهامت در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: مردم اطلاعات کافی در حوزه مختلف ندارند و ما نیازمند خبرنگار تخصصی هستیم.

شهامت افزود: چرا رسانه‌ها به مسائلی مانند عدم مشارکت خیرین، چالش بیماری‌های سرطانی، ضریب اشغال ۹۸ درصدی بیمارستان دهدشت، پسماند‌های عفونی، مساله سوختگی در استان، فرار متخصصینورود پیدا نکردند و ذهن‌ها و افکار عمومی سمت مسائلی دیگر است.
وی گفت: دستگاه آنژیوگرافی با اعتبار ۷٠ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه دستگاه سی تی بیماران شیمی درمانی در استان راه اندازی شد، عنوان داشت: ویدئو آندوسکوپ و کولونسکوپ نیز به استان تعلق گرفت همچنین اکو سونو پرتابل به چهار دستگاه رسیده و اکوکاردیوگرافی نیز اضافه شد.
شهامت با تاکید بر اینکه میکروسکوپ جراحی چشم را ارتقا دادیم، عنوان داشت: سل کانتر آزمایشگاه از ۹ عدد به ۱۲ دستگاه رسید.
وی از راه اندازی ۶ بخش تخصصی و فوق تخصصی در یک سال اخیر خبر داد و ابراز داشت: بزرگ‌ترین NICU جنوب کشور بعد از استان فارس با پوشش ۲۴ تخت طی یک ماه آینده در استان فعال می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه میانگین مرگ مادران باردار در بیمارستان امام سجاد (ع) پایین‌تر از میزان کشور است، اظهار کرد: تولد نوزاد‌های با شرایط سخت و حتی چهارقلو‌های با وزن ۶٠٠ گرم را در این بیمارستان داشتیم.
شهامت با اشاره به اهمیت توسعه محور‌های درمان، تصریح کرد: ۲۵ درصد تأمین سلامت یک جامعه بر عهده حوزه سلامت و ۷۵ درصد دیگر در سطح جامعه است.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در بحث پزشکی، عنوان داشت: رشد زیرساخت‌ها، تحقق فعالیت بهتر نیروی انسانی را محقق می‌کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیروی انسانی را شالوده فعالیت‌های خدمات بهداشت و درمان دانست و عنوان داشت: باید توسعه زیرساختی در کنار نیروی انسانی متخصص رقم بخورد.
شهامت گفت: در بحث پایگاه‌های اورژانس ۶ واحد. فعال بوده، اما استاندارد‌ها نیاز به ۱۲ پایگاه را طلب می‌کند و این در حالی است که میانگین رسیدن بر بالین بیمار بهتر از آمار کشوری است.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت اورژانس هوایی، عنوان داشت: نداشتن اورژانس هوایی به معنای مرگ روزانه مادر باردار یا از بین رفتن یک سرپرست خانوار در نقاط سخت گذر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: در بحث تخت‌های بیمارستانی علیرغم تلاش‌ها، کمبود داریم.
شهامت با تاکید بر اهمیت مطالبه گری رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: سومین استان دارای بیشترین بیماران سوختگی کشوریم که بیمارستان سوختگی ندارد.
انتهای پیام
  • نویسنده : مالک آهنگ