خبرهای خوب از پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد
خبرهای خوب از پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد زکات خبرهای خوب و امیدوار کننده‌ای در این خصوص داد.

به گزارش خبر دیشموک،  نشست ستاد زکات استان کهگیلویه و بویر احمد به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد.

در این نشست مبشری مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۱ میلیارد تومان تعهد زکات داشتیم که ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تحقق یافت و این نشان دهنده عمق اعتقادات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ به میزان بیست و چهار و نیم میلیارد تومان تعهد زکات ما در این استان است که تا امروز ۲۴ میلیارد تومان در قالب های مختلف جمع‌آوری شده و می‌توان گفت که به نزدیک صد درصد تعهد زکات خود رسیده‌ایم.

وی گفت: در کل استان ۱۰۲۸ روستا داریم که ۵۰۸ روستا شامل زکات بوده و ۲۷۳ روستا زکات را پرداخت کردند که این به همت روحانییت و ۵۷۰ عامل افتخاری است که با ما همکاری می کنند.

این مسئول افزود: دو روحانی زکات مستقر و قراردادی داریم و بقیه تبدیل وضعیت شدند و بقیه هم به صورت افتخاری با ما همکاری می کنند.

وی در ادامه گفت: در کل استان در سال گذشته ۱۴۸ جلسه زکات برگزار کردیم و ۶۶ درصد زکات جمع آوری شده در امور محرومین و معیشت آنها هزینه و بقیه در موضوعات عمرانی شامل مسجد سازی و کتابخانه ها و سایر امور هزینه شده است.

انتهای پیام/