توزیع بیش از ۴ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان
توزیع بیش از ۴ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان
از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در کهگیلویه وبویراحمد توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان با اشاره به تامین و توزیع مناسب نهاده‌های دامی در سطح استان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۴ هزار و ۲۵۰ تن انواع نهاده‌های دامی ذرت و سویا در کهگیلویه وبویراحمد توزیع شده است.

جهان آرا با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۶ فقره قرار دارد تضامنی برای تهیه و تامین نهاده‌های دامی منعقد شده، افزود: امسال حدود ۱۳۵۰ تن نهاده ذرت و ۱۰۰ تن کنجاله سویا به صورت قرار دادی توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۱۵۵۰ تن نهاده ذرت و ۱۲۵۰ تن کنجاله سویا به صورت نقدی توزیع شده است، اضافه کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۹۰۰ تن نهاده ذرت و ۱۳۵۰ تن کنجاله سویا به صورت نقدی و قرار دادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
جهان آرا بیان کرد: ۲۰۰ تن کنجاله سویا و هزار تن ذرت خریداری و در حال بارگیری در بندر و ارسال به استان است.
وی عنوان کرد: در صورتی که مرغداران با افت قیمت مرغ مواجهه شوند، شرکت پشتیبانی امور دام استان این آمادگی را دارد که مرغ مازاد استان را به صورت تهاتر با نهاده ذرت خریداری کند و مرغداران دغدغه مرغ مازاد خود را نداشته باشند.
به گفته جهان آرا توزیع نهاده‌های دامی به منظور حمایت از دامداران، تنظیم بازار، تثبیت قیمت نهاده‌های دامی و تامین علوفه در مواقع بحران انجام می‌شود.
نجفی مسئول کنترل کیفی شرکت پشتیبانی امور دام استان با بیان اینکه نهاده‌های موجود در انبار از کیفیت مطلوبی برخوردار است، گفت: مرغداران و تولیدکنندگان استان هیچ نگرانی در خصوص کیفیت نهاده‌های موجود نداشته باشند.
انتهای پیام/
  • نویسنده : مالک آهنگ