تفنگ نماد ایل هست،اما برای مراسمات در شرع مقدس نیامده
تفنگ نماد ایل هست،اما برای مراسمات در شرع مقدس نیامده
امام جمعه دهدشت ضمن اینکه اذعان داشت خویش بهمئی و بهمئی زاده هستم، تصریح کرد : تفنگ نماد ایل هست، قبول؛ تردیدی نیست،لیکن؛ تفنگ برای مراسمات در شرع مقدس نیامده و تلاش کنیم  آنچه را اسلام در لحظات آخر از اموات می خواهد را ارائه و گسترش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ حجت الاسلام والمسلمین وحدانی فر اظهار داشت : هر که هستی، هر کجا؛ إنا لله وإنّا إلیه راجعون پایان کار خواهد بود‌.

 

وی افزود: مرگ به سراغ ما خواهد آمد و سه لحظه بر انسان سخت است؛ اول لحظه جان ستاندن، دوم آن لحظه ای که مرا در قبر می گذارند و تنها هستم و کسی برای من دعایی نمیخواند و صدای گریه ها بیشتر می‌شود و آن‌لحظه ای که کسی به من توجه نمی کند.

 

سوم ؛ لحظه ای که همه می‌روند و انسان تنها می ماند و سوال می پرسند، نماز خواندی و میت را حمل کردی؟ بله،چه کنیم؟به کسی گفته می‌شود ساز و نقاره بزنید، اسلام می‌گوید نه!نه! این سخت ترین ساعت این مومن هست با ذکر لااله الا الله او را بدرقه کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین وحدانی فر خاطر نشان کرد: مرحوم آقای نیکوکار این نکته را به ما متذکر میشود که انسانی مصلح و کسی که آبرو می‌گذارد برای اصلاح ذات البین مانند پیغمبری است در میان مردم و درود بر مردمی که مقام معلم را تکریم کردید.

 

وی ادامه داد : انسانی را بدرقه می‌کنیم که عمر خود را برای آگاهی و زدودن جهالت سپری کرد،اهل مهمان نوازی و صله رَحِم‌بود و مجلس نشین و زینت بخش مجالس بود ،قدر چنین گوهرهایی را بدانیم و اگر چنین انسان‌هایی را قدر بدانیم ،خود و ایل و جایگاه آن را بزرگ جلوه داده و معرفی کردیم.

 

 

امام جمعه دهدشت در پایان ضمن اینکه اذعان داشت خویش بهمئی و بهمئی زاده هستم، تصریح کرد : تفنگ نماد ایل هست، قبول؛ تردیدی نیست،لیکن؛ تفنگ برای مراسمات در شرع مقدس نیامده و تلاش کنیم  آنچه را اسلام در لحظات آخر از اموات می خواهد را ارائه و گسترش دهیم.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ