بخشدار دیشموک: عادل؛ آنطور که شایسته وجودش بود، چرخ روزگار برایش نچرخید
بخشدار دیشموک: عادل؛ آنطور که شایسته وجودش بود، چرخ روزگار برایش نچرخید
علیرضا نوروزی خوب بخشدار دیشموک در پیامی جذاب و خواندنی مهر و مهربانی را توصیف و درگذشت عادل آهنگ(برادر عزیزمان) را تسلیت گفت:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبردیشموک؛علیرضا نوروزی خوب بخشدار دیشموک در توصیف مهر و مهربانی ها و به مناسبت درگذشت عادل آهنگ (برادر عزیزمان) مطلبی را به قلم تحریر درآورد.

متن یادداشت به شرح زیر آمده؛

دیروز پای قلعه پس قلعه
انگار صحنه ها یک به یک دارند عوض می‌شوند، انگار گردی دنیا بیش از اندازه‌ دورهای عادی شده است.
انگار چرخ روزگار به سرعت تر در حال چرخش است .
همین دیروز بود صبح بهاری ماست خورده باید روپا می‌شدیم، گله گاوها را سمت مرغزار گراب حواله میکردیم، از بین گندمزار های سربلقاو تا برم گراب باید شش دانگ حواسمان جمع جمع می بود، انگار همه می دانستند باید چوبشان را برای بازی چوب تق تق آراسته، رنگی شده و از جنس ارزن آورده باشند.

جمع که جمع میشد، هلهله بازی که به اوج می رسید، سرگرمی که بیش ازحد میشد، فریاد صاحبان مزارع بلند و بلند تر میشود تا سرگرمان بازی را نهیب بزنند.

همه آن بزرگان رفتند و انگار الان بازی روزگار به خرمن جوانان زد، از حکمت تا جمشید تا عادل که انگار باید رها کنند دار دنیا را ، با فرزند!
انگار باید لبخند پدران خشکیده شود!

تنها قصاب محله پای قلعه هم نقد و نسیه هیچگاه هیچ خانواری را بدون گوشت نمی‌گذاشت، از تیر و طایفه بهمئی نبود، اما؛ آنقدر مانده بود که خود را اصل و صاحب می‌دانست، اینقدر در همسایگی ها یکرنگ برای همه بودند، که نوروزی و کمایی و طیبی و خان کل بیت الله ووو نبود، همه با هم بودند بچه های پای قلعه هم برادر هم بودن،  هم یک جان چند قالب بودند، همه با یک نام خونده میشدند «دیشموکی سابق»
این صبغه هویت دیشموک را به درازنای تاریخ وصل میکند.

عادل؛ هم جنس گاهاً متفاوت این جمع بچه ها هم در کلاس درس، هم در فضای باز حرف برای گفتن داشت.

اما چرخش روزگار نتوانست او را بر ریل خدا خواسته و حل مشکلات سوار کند دچار نوسان شد مشکلاتش زیاد شد ولی هیچگاه از برادری و با هم بودن کم نمی آورد.

همین چند ماه پیش در این تلاطم و دلهره وقتی مرا دید باز همان روزگاران زیبای برادری با هم بودن پشت هم ایستادن را یادآوری میکرد.

عادل: آنطور که شایسته وجودش بود، چرخ روزگار برایش نچرخید، ولی؛ ما مسئولیم و مسولانه باید هوای همدیگر را داشته باشیم. نباید برادری که از کشتی زندگی خارج میشود.

ما خانواده او را تنها بگذاریم، ما باید برادرانه اکنون که چرخ روزگار تبر مرگ بر صورت جوانان مجرد هم میخراشاند.حواسمان به همدیگر باشد به بچه های ده به یالا یالا بارونی به گرده های درست شده دارای ریگ بنداز در آب حوض،
به مغازه های منحل شده ده، به دل های مادران حکمت، جمشید، عادل
ما باید دیشموکی بودنمان را با باور با راستی و درستی در کنار همدیگر نشان دهیم.

حیف شد که عادل هم از قطار زندگی پیاده شد ولی بازگشت همه بسوی آفریننده ازلی هست
اکنون که او رفت حواسمان به همه برادران و خواهرانمان باشد،
نکند خدای نکرده کسی یا کسانی منقسم ما شوند
عادل برادری بود برای روزگاران تلخ آرزوهای دراز و به نتیجه نرسیده.

کاری کنیم همه با هم باشیم اینجا دیشموک است پای قلعه پس قلعه برگره بنار بنیس خرسک فیالی گراب سربلقاو اورار

علیرضا نوروزی خوب

بخشدار دیشموک

لازم بذکر است؛ شادروان زنده یاد ؛ جوان ناکام عادل آهنگ از هنرمندان و دانش آموزان ممتاز دوران بخش دیشموک بود که متاسفانه تقدیر سرنوشت وی را اینگونه رقم زد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک