اجرای کشت قراردادی در ۱۱ هزار هکتار اراضی استان
اجرای کشت قراردادی در ۱۱ هزار هکتار اراضی استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کشت قراردادی محصولات استراتژیک پاییزه در ۱۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، علی معتمدی‌پور گفت: پارسال کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح کشت قراردادی مقام دوم کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه امسال، کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد زودتر از همیشه آغاز شد، افزود: امسال نیز این طرح مهم در ۱۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی با چند محصول مهم از جمله گندم، کلزا، جو، کاملینا، گلرنگ و چغندرقند اجرا می شود.
معتمدی پور عنوان کرد: تعهد کهگیلویه و بویراحمد در طرح سراسری کشت قراردادی حدود ۱۱۲ هزار هکتار است.
وی گفت: برای تحقق ۱۰۰ درصدی و حتی فراتر از آن در استان با محوریت متولی ارشد بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کشت گندم آبی در ۲۰ هزار هکتار، گندم دیم ۶۹ هزار هکتار، ۲ هزار هکتار کلزای آبی و ۴ هزار هکتار کلزای دیم،۲۵ هزار هکتار جو دیم، ۳ هزار هکتار جو آبی نیز در کشت پاییزه استان در دستور کار است.
معتمدی پور با اشاره به اینکه سهمیه این استان در کشت چغندرقند ۵۰ هکتار می‌باشد بیان کرد: قرارداد کشاورزان چغندرکار برای تامین مواد اولیه کارخانه قند یاسوج منعقد شد.
وی با اشاره به اینکه تعهد کشت این استان در برخی محصولات از جمله جو هنوز به این سازمان ابلاغ نشد اضافه کرد: بارش‌های شهرستانی بر اساس الگوی کشت به مدیران شهرستانی ابلاغ شدو اگر از وزارت تغییر در تعهدات کشت انجام شود آن را اعمال می‌کنیم.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ