آتش‌سوزی‌های سال گذشته استان آسیب‌شناسی شود/اقدام پیشگیرانه خیلی مهم است
آتش‌سوزی‌های سال گذشته استان آسیب‌شناسی شود/اقدام پیشگیرانه خیلی مهم است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرروت آسیب‌شناسی آتش‌سوزی‌های سال گذشته در استان تأکید کرد و گفت: یک فروند بالگرد اطفای حریق به استان اختصاص می‌یابد.

حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان به منظور مقابله با آتش سوزی با اشاره به اینکه در قانون جدید مدیریت بحران ظرفیت‌های خوبی‌ ایجاد شده است، اظهار داشت: هر یک از مسؤولان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند تا بتوانند به آن عمل کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه ملی ما جنگل است، گفت: باید زمینه و بستر مشارکت جوامع محلی و مردم برای حفاظت از جنگل‌ها در استان مهیا شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۴ کمیته در شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: وضعیت آتش‌سوزی‌های سال گذشته استان آسیب‌شناسی شود.

کلانتری بر گشت‌زنی‌‌های مستمر از سوی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: این اقدام های پیشگیرانه خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق به طور قطع مهم است، عنوان کرد: از ظرفیت پهپاد و دوربین‌های مداربسته نیز باید استفاده‌ کنیم.

کلانتری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد منابع متمرکز و ۲۰ درصد استانی است، تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی باید اولویت کار مدیران باشد.

وی با بیان اینکه مدت هاست پیگیر خرید بالگرد هستیم، اظهار داشت: بحث جنگل‌ها حاکمیتی است و اختصاص بالگرد به استان در آینده محقق می‌شود.

کلانتری همچنین از زحمات نیروی زمینی و هوانیروز ارتش و سپاه برای همراهی در مهار آتش سوزی های سال گذشته قدردانی کرد و گفت: باید از ظرفیت نیروی انتظامی و بسیج نیز در این راستا استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد، گفت: حفاظت و حراست از این منابع عظیم خدادادی وظیفه‌ای همگانی است.

وی با بیان اینکه قرار است اورژانس هوایی کشور چند فروند بالگرد ملکی بین استان‌ها توزیع کند، بیان کرد: قرار است یک دستگاه به استان اختصاص یابد.

کلانتری بر فعال شدن شهرداری‌های برای مقابله با آتش سوزی ها تاکید کرد و گفت: ۹۷ درصد عامل آتش سوزی‌ها انسانی است.

استاندار با بیان اینکه بزرگ ترین سرمایه ملی ما جنگل ها هستند، اظهار داشت: نباید اجازه داد که کسی به این منابع ملی تعرض کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی مولفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی جنگل‌ها است، تاکید کرد: از ظرفیت رسانه‌ها در این راستا استفاده شود.

کلانتری بیان کرد: مشارکت جوامع محلی و مردمی ضامن بقای جنگل‌ها است و باید زمینه و بستر این مشارکت فراهم شود.

استاندار تصریح کرد: هیچ کاری بدون مشارکت مسؤولانه مردم به نتیجه نمی‌رسد.

وی بر روی موضوع  آموزش و تجهیز جوامع محلی تاکید کرد و افزود: کشور ما امسال با خشکسالی جدی رو به رو بوده است و در استان نیز مشکلاتی وجود دارد.

کلانتری تصریح کرد: با دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرا نکنند برخورد و دستگاه‌های برتر معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/