۶۱۸ میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود
۶۱۸ میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قریب به ۶۱۸ میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف کشاورزی استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سید علی معتمدی پور با اشاره به پروژه‌های جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران افزود: بعد از هفته دولت در سال گذشته برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های کلان در سطح استان برنامه ریزی شد.

 

معتمدی پور تصریح کرد: همچنین یکسری از پروژه‌ها که در همین دولت سیزدهم شروع شده بودند، هم اکنون به بهره‌برداری رسیدند.

 

وی مجموع پروژه‌های بخش جهاد کشاورزی و زیر بخش‌های آن در سطح استان را ۱۱۳ پروژه اعلام کرد و افزود: ۸۹ پروژه افتتاحی و ۲۴ پروژه از این تعداد، کلنگ زنی است.

معتمدی پور مجموع اعتبار این پروژه‌ها در بحث پروژه‌های افتتاحی را بیش از ۲۰۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای پروژه‌های کلنگ زنی اعتباری بالغ بر ۴۱۴ میلیارد تومان اختصاص داده شده که کل این اعتبارات قریب به ۶۱۸ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مجموع اشتغالزایی در پروژه‌های افتتاحی را ۴۷۰ نفر و پروژه‌های کلنگ زنی را ۱۲۰۰ نفر عنوان کرد.

معتمدی پور با بیان اینکه این پروژه‌ها در دو بخش عمرانی و اقتصادی سرمایه‌گذاری هستند، افزود: از مجموع ۳۲ پروژه‌های عمرانی، ۲۸ پروژه افتتاحی و ۴ پروژه کلنگ زنی است

وی اعتبار کل پروژه‌های عمرانی را ۳۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های افتتاحی عمرانی و ۱۸۱ میلیارد تومان پروژه‌های کلنگ زنی است.

رئیس سازمان جهاد استان تصریح کرد: پروژه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری جهاد کشاورزی ۸۱ پروژه است که ۶۱ پروژه افتتاحی و ۲۰ پروژه هم کلنگ زنی است.

معتمدی پور مجموع پروژه‌های اقتصادی جهاد کشاورزی را ۳۰۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار پروژه‌های افتتاحی اقتصادی ۷۳ میلیارد تومان و اعتبار بخش کلنگ زنی اقتصادی ۲۳۳ میلیارد تومان است که بیش از ۵۹۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی با اشاره به پروژه‌های زیر بخش جهاد کشاورزی از جمله سد کوهبرد کهگیلویه و ایلی آباد بهمئی، مطرح کرد: افتتاح این سدها بعد از یک دهه، با پیشرفت قابل توجه در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

معتمدی پور خاطر نشان کرد: همزمان با افتتاح این سدها کلنگ زنی شبکه آبیاری نوین نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی همچنین با بیان نیازهای اساسی در زیر بخش‌های کشاورزی به لزوم احداث سردخانه اشاره کرد و گفت: از مجموع ۹۰۰ هزار تن از تولیدات استان قریب به ۳۰۰ هزار تن قابلیت ذخیره سازی در سردخانه‌ها را دارد.

معتمدی پور با مقایسه ظرفیت ذخیره سازی سردخانه‌های استان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ظرفیت ذخیره سازی از ۱۶ هزار تن به ۳۰ هزار تن در قالب افتتاح یا کلنگ زنی افزایش خواهد داشت.

معتمدی پور خاطر نشان کرد: بر این اساس زیرساخت ذخیره سازی و ارزش افزوده استان در صنایع تبدیلی و تکمیلی افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با یادآوری اینکه استان در بحث خوراک آبزیان یکی از قطب‌های تولید کننده کشور محسوب می‌شود افزود: تا کنون هیچ کارخانه خوراک آبزیانی در سطح استان وجود نداشت که افتتاح و کلنگ زنی قریب به ۱۰۰ هزار تن کارخانه تولید خوراک آبزیان در سطح استان برای دهه فجر در دستور قرار دارد.

معتمدی پور همچنین اقدامات انجام شده در زیر ساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی را که باعث رشد اقتصادی و ارزش افزوده بخش کشاورزی می‌شود را ارزشمند توصیف کرد.

وی با ابراز امیدواری از پیگیری‌ها برای پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای مثل کانالهای آبیاری، طرح‌های کلان توسعه باغات و همچنین زیرساخت‌های آبیاری تحت فشار و تأمین انتقال آب در سطح استان گفت: افزوده شدن این زیرساخت‌ها باعث توسعه و رشد اقتصادی کشاورزی استان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: طرح‌های ویژه دام و دامپروری، افزایش گوشت و شیر برنامه ریزی شده است که کام مردم در دهه مبارکه فجر شیرین می‌شود.

کد خبر ۵۷۰۰۳۰۶
  • نویسنده : مالک آهنگ