۲۲۸ هزار و ۶۰۰ تن محصولات جالیزی برداشت شد
۲۲۸ هزار و ۶۰۰ تن محصولات جالیزی برداشت شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۲۲۸ هزار و ۶۰۰ تن محصولات جالیزی بهاره و تابستان برداشت شده است.

به گزارش خبر دیشموک ،   سید علی معتمدی پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در۴ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد کشت جالیزی بهاره و تابستان تنجام شد.

 وی بیان کرد: در کهگیلویه و بویر احمد ۲۲۸ هزار و ۶۰۰ تن محصولات جالیزی بهاره و تابستان برداشت شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: در این برداشت از یک هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی ۹۹ هزار و ۶۰۰ تن هندوانه، خیار ۲۶ هزار و ۲۵۰ تن از ۷۵۰ هکتار انجام شده است. معتمدی پور عنوان کرد: برداشت ۱۲ هزار تن سیب زمینی از ۳۰ هکتار، ۱۴ هزار و ۳۵۰ تن طالبی از ۳۵۰ هکتار و ۲۷ هزار تن پیاز از ۶۰ هکتار اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد صورت گرفت.

 وی گفت: متوسط برداشت محصولات جالیزی تابستانه و بهاره در هر هکتار ۳۰ الی۶۰ تن بوده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد:برای کشت پاییزه گندم بیش از ۹ هزار تن بذر بوجاری و فرآوری شده در استان تهیه شده است.

 معتمدی پور بیان کرد: برای اولین بار در کهگیلویه و بویر احمد ۱۰۰ تن بذر جو جهت کشت آماده شد که از این میزان ۳۰ تن آن برای بذر پایه به مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی منتقل می شود. وی افزود: افزون بر ۱۴ تن بذر کلزا به استان وارد خواهد شد که تاکنون ۷ تن آن به کهگیلویه و بویر احمد وارد شده و مابقی نیز در حال ارسال است.

انتهای پیام/