گفتگوی خبرنگار خبر دیشموک با “بخشدار” پیرامون پروژه‌های بخش+جزئیات
گفتگوی خبرنگار خبر دیشموک با “بخشدار” پیرامون پروژه‌های بخش+جزئیات
خبرنگار خبر دیشموک در گفتگوی تلفنی با بخشدار دیشموک پیگیر پروژه‌های بخش دیشموک شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  در بخش دیشموک در حیطه راهداری پروژه هایی در دست اقدام هست ، که با توجه به شروع فصل سرما می طلبد،پروژه های راهداری سریعتر و زودتر به نتیجه رسانده شوند و اقدام جهادی مسؤلین و پیمانکار را بیش از پیش خواستاریم.

در این خصوص  بخشدار دیشموک در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبر دیشموک اظهار داشت : ضمن سپاس از همه زحمت کشان، روکش آسفالت جاده اصلی دیشموک به قلعه رئیسی تا امامزاده میرسالار(ع ) در طرح مشارکتی بنیاد علوی و راهداری شهرستان و استان کهگیلویه وبویراحمد و در ادامه زحمت برای رفع پیچ خطرناک رود چک یعنی از قبر شهید آذرباز تا آرامگاه شهید وحدانی هم اکنون پیمانکار در حال پل سازی هست که اگر پل شهید وحدانی در اسرع وقت تکمیل گردد،  عملیات خاک برداری و خاک ریزی آن پیش از موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.

در حالی که روزانه گلایه مندیهای شهروندان از جاده دسترسی این قسمت را شاهد هستیم امید است، جاده دسترسی این قسمت به شکل بهتری از نظر بَیس یا حتی آسفالت در اختیار همشهریان عزیز قرار گیرد که این مهم همت پیمانکار و اداره راهداری را می طلبند .

در ضمن این پل از پروژه های مشترک بنیاد علوی و اداره راهداری می باشد و  در عین حال  مهلت تکمیل پروژه ۸ ماه می باشد و فعلا دوماه از شروع روند عملیاتی این پروژه می‌گذرد.

 

   بخشدار دیشموک دیشموک خاطرنشان کرد: پروژه  روکش آسفالت از مِله خِرسَک تا چشمه خِرسَک در حال انجام و پیمانکار فعال و پای کار  هست و کار با سرعت خوبی در حال انجام می باشد که سپاس خود را از اینگونه پیمانکاران دغدغه مند اعلام میداریم.

همچنین ؛ آسفالت از پل روستای دَشتَک تا روستای بِناری شامل ۵ کیلومتر که دو کیلومتر آن انجام گردید و منتظر انجام کامل آن هستیم.

نوروزی ادامه داد: پروژه مسیر پل دشتک به سمت چشمه گیوه ترکن قرار  است انجام شود و یک کیلومتر  بین روستای مورخانی تا روستای بیدستان مصالح آماده نیست و منتظر تهیه مصالح توسط پیمانکار هستیم تا تکمیل گردد و لازم است با همت پیمانکار و اداره راهدار این قسمت از جاده تکمیل گردد .

نماینده عالی دولت در بخش تصریح کرد : پروژه تعریض، بازگشایی و ابنیه سازی و بیس ریزی از روستای بناری تا بناری فتحی ، در حال انجام است که این قسمت از بخش دیشموک بازگشایی و تعریض جاده به بهترین شکل ممکن انجام گرفته و پل ها و بیس آن در دست اقدام می باشد که قول قطعی آن توسط پیمانکار داده شد و امید است در ادامه کار بازگشایی و تعریض و ابنیه روستای موردراز که بخشی از کار همین پیمانکار هم هست تکمیل گردد.

 

علیرضا نوروزی خوب در خصوص جاده ده قاضی که یکی از دغدغه های مهم اهالی این روستا می باشد، اذعان داشت: این جاده ۳ کیلومتری مقرر بود در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ تکمیل گردد ولی متاسفانه این مهم انجام نشد،  اما؛ با پیگیری و تلاش مسئولین محلی و امام جمعه محترم و مدیریت شهرستانی اداره راهداری اکنون پیمانکار در حال انجام دیوار حائل هدایت آبهای سطحی کناره جاده هست و تقریباً از ۹۰۰ متر آن ۴۰۰ متر کار شد ولی در خصوص آسفالت این قسمت از روستا با وجود آماده بودن بَیس اقدام عملی شکل نگرفته که امید است تا قبل از شروع بارش های زمستانه مشکل راه این روستا به انجام برسد .

در این خصوص پیمانکار می تواند با انجام همزمان بیس ریزی  آسفالت و دیوار حائل کار را سرعت دهد و در زمان کمتر به نتیجه برساند .

 

وی بیان کرد : سه کیلومتر جاده دم رود ایوک  هم بخشی از کار آن انجام و ادامه روند به دلیل عدم اختصاص (بقول پیمانکار) اعتبار روی زمین ماند.

نوروزی خوب گفت : پل تنگ چویل متأسفانه روی زمین ماند آن هم به علت درگذشت پیمانکار که مقرر شد برادران مرحوم روند کار  را ادامه دهند ولی این مورد فعلا بی نتیجه ماند و هیچ کسی تا کنون این پروژه را عهده دار نشد.

بخشدار دیشموک بیان کرد : عملیات پل رود سمه  ۸۰ درصد کار انجام شد و بقیه روند منتظر تخصیص اعتبار به پیمانکار هست و در خصوص روکش آسفالت  روستای شوتاور تا  روستای درغک تا کنون هیچ اقدام عملی  انجام نشد .

 

علیرضا نوروزی  در مبحث راه روستایی از بونه کلو تا سرگچ گفتند : این قسمت که ۱۳کیلومتر می باشد و در ذیل پروژه آب گندمکار تعریف گردید ؛ زیرسازی و  تعریض جاده  انجام گرفت هرچند سه تا از پل های مهم این روستاها هنوز انجام نشد که مقرر شده بود  توسط پیمانکار آب انجام شود و حتی مدیر راهداری شهرستان در اظهار نظری بیان کردند با تلاش نماینده مردم اعتباری برای آسفالت این قسمت تا روستای چندار در نظر گرفته شود که تا کنون  آسفالت این قسمت از روستاهای بخش محقق نشد.

وی گفت : پروژه روستای  ده احمد تا روستای دلی با  پیمانکار جدید  شروع به ریگلاژ پُل ها نموده و با آغاز کار قول انجام آسفالت آن‌ داده شد.

 

بخشدار دیشموک بیان کرد : در مورد پل های روستای بناری و روستای تنگ تی اقدماتی شده  بدین معنا که پل های بتنی آنها در جایگاه مستقر گردید ولی هنوز عبور و مرور روی انها انجام نگرفت، چون نیازمندِ سفت کاری مد نظر پیمانکار می باشد.

وی  گفت : نیاز فوری هست در این خصوص پیمانکار توجه ویژه نماید، چرا که اگر این مهم محقق نگردد ،با توجه به بارش های زمستانی ارتباط چند روستا قطع میگردد .

نوروزی در پایان متذکر شد:  از همه دغدمندان به نظام بسیار سپاسگزارم و با توجه به برگزاری انتخابات در  اسفند امسال  که در حقیقت  نماد مردم سالاری دینی این نظام هست لازم است در حیطه راه های روستایی بخش دیشموک در سرتنگ لیراب، رود ریش، شرنگ رونگ، پای پره و سرگچ  و جاده های آنتنی روستای  دهنو، فرج آباد،رود ایک، پس چات، کوهگِر،بیدستان، سردوی علیا ، شهولی و…  از الان اقدامات لازم انجام پذیرد.

 

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ