گفتگوی اختصاصی(خبر دیشموک) بامدیرکل روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد/مطالبه و سوالات تخصصی از «درخشان زاده»
گفتگوی اختصاصی(خبر دیشموک) بامدیرکل روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد/مطالبه و سوالات تخصصی از «درخشان زاده»
مدیرکل روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت : یک دستورالعمل و طبق قانون هست که جاهایی  که روستاها نیاز به گسترش دارند، در واقع از منابع ملی باید زمین واگذار شود به مردم و یک قیمت مصوبی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ عصر امروز  کوروش درخشان زاده مدیرکل روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور در منطقه درغک از توابع بخش دیشموک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر دیشموک اظهار داشت : خوشحالم که امروز در جمع مردم با صفا، صمیمی و ولایتمدار  دیشموک حضور پیدا کردیم و مشکلات روستاها از جمله ؛ دیوار حائل، جدول و بهسازی را از نزدیک لمس کردیم .

وی خاطرنشان کرد : در مورد  مشکلات مذکور در این مناطق نیاز هست که به صورت جهادی وارد شویم و از ظرفیت تمام مدیران ؛ بخشداری، فرمانداری و استانداری استفاده کنیم  و روستاها را که در  زمینه های مختلف مولد هستند را مورد توجه ویژه داشته باشیم که این مورد برنامه اصلی دولت مردمی و انقلابی است.

وی افزود : در صدد هستیم روستاها را کمک کنیم و از مسیر بنیاد مسکن جهت بهسازی معابر و جداول بهره ببریم، همچنین از ظرفیت بحران استانداری جهت هدایت مسیر سیلاب ها  و از ظرفیت کمیته برنامه ریزی شهرستان ها و خود حوزه روستایی استانداری، گام های مثبتی در راستای خدمت رسانی به مردم خاصه روستاهای فاقد  امکانات داشته باشیم.

خبر دیشموک در سوالی خطاب به مدیرکل روستایی استانداری، گفت : درخواست ما افزایش بودجه و اعتبارات دهیاری هاست و یعنی این قول شما به مردم روستاهای دیشموک جهت افزایش بودجه دهیاری ها محقق خواهد شد ؟

وی اذعان داشت : حتماً، دنبال این هستیم تا از همه ظرفیت های استانی و کشوری جهت رفع نیازهای اولیه روستاها و موارد ضروری استفاده کنیم.

سوال دیگر خبر دیشموک از مدیر کل روستایی استانداری این بود که، گزارشات مردم به خبر دیشموک نشان از این دارد که بنیاد مسکن هزینه های اضافی ، جهت گازرسانی و بقیه موارد  از مردم دریافت میکند، علت چیست ؟!

تصریح کرد :  یک دستورالعمل و طبق قانون هست که جاهایی  که روستاها نیاز به گسترش دارند، در واقع از منابع ملی باید زمین واگذار شود به مردم و یک قیمت مصوبی دارند.

براساس آن باید زمین به مردم واگذار شود و خارج از آن مصوبه و قانون در واقع بنیاد مسکن حق دریافت مبلغ اضافی ندارد و اگر جایی مشاهده شود، گزارش کنید ما تذکر می دهیم .

خبر دیشموک: در سال دیگری پرسیدیم؛ در مناطق دیگر چنین موضوعی نداشتیم، آیا جدیداً قانون مصوب شد؟

مدیرکل روستایی استانداری پاسخ داد : بله ، قانون جدید و حدوداً یک سال می باشد که مصوبه ای در مجلس محقق و روستاهایی که برای گسترش برنامه دارند  این روند را طی میکنند

خبر دیشموک در ادامه در مورد دره های فصلی سوال شد که دره های فصلی روستاها دارای مشکلات و نیاز  به مساعدت دارند، آیا برنامه ای هست ؟

مدیرکل روستایی استانداری ، جواب داد : از ظرفیت مدیر کل بحران استانداری که مدیری پای کار هستند ،  انشاللله بتوانیم استفاده کرده و این موارد را حمایت کنیم .

خبر دیشموک درخواست یک خبر خوب داشت و از وی خواستیم دهیاری ها ی منطقه را خوشحال کنند !

وی بیان کرد : برنامه داریم مشکلات روستاها را به کشور انعکاس داده تا بتوانیم اعتبارات دهیاری ها را حتی المقدور فعال و جذب نمائیم.

و لازم بذکر است که تمام تلاش ما این هست به مردم خدمت کنیم و نیاز هست مردم در بحث معارضات و … مساعدت کنند تا هر چه زودتر مشکلات روستاها را حل کنیم .

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ