نگاه ویژه فرهنگ و ارشاد به تولیدات فاخر و ارزشی دفاع مقدس/جهاد تبیین صرفا محدود به سخنرانی و تریبون نیست
نگاه ویژه فرهنگ و ارشاد به تولیدات فاخر و ارزشی دفاع مقدس/جهاد تبیین صرفا محدود به سخنرانی و تریبون نیست
درخشان ضمن تأکید بر اینکه نسبت به تولیدات فاخر و ارزشی دفاع مقدس نگاه ویژه و متفاوتی خواهیم داشت، گفت: ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کارهای مشارکتی محدودیتی نداشته و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک «امین درخشان» امروز در نشست دومین کمیته هنری ادبیات نمایشی دفاع مقدس که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ضمن تسلیت ماه محرم، اظهار کرد: بحث ادبیات نمایشی دفاع مقدس مستلزم توجه بیشتر بوده و باید نشست‌ها خروجی مطلوب و مشارکتی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر هم پوشانی دستگاه ها در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، گفت: دفاع مقدس در جهت حفظ استقلال ملی و امنیت کشور بزرگ ترین پشتوانه ما در عرصه بین المللی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سلوک معرفتی و سیاست های نظام ما که برگرفته از آموزه های الهی و ولایت فقیه است، بنای ما در جنگ بر پایه دفاع و نه تهاجم بوده که این موضوع نیز برگرفته از مشی فرهنگ جهاد و دفاع است.

درخشان با اشاره به اینکه از دفاع مقدس به عنوان گنجینه تمام نشدنی یاد می شود، ادامه داد: دفاع مقدس برای نسل‌های آینده حرف برای گفتن دارد، زیرا دفاع مقدس در تداوم فرهنگ عاشورا بوده و در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده داریم که در قالب هنرهای چندگانه این فرهنگ را در جامعه انتشار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: رشته های هنری و فرهنگی درگیر ترویج مسئله فرهنگ دفاع مقدس هستند، ولی هنوز خلاءهایی در این زمینه وجود دارد که باید این گنجینه تمام ناشدنی را به جامعه بیشتر و بهتر منعکس و منتقل کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه دستاوردهای دستگاه‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس درخشان بوده و کارهای بسیاری تولید شده، افزود: باید خلاءهایی که در این زمینه وجود دارد در قالب خلاقیت و جذابیت های روز، بهتر و بیشتر به جامعه منتقل شوند.

درخشان در ادامه، اظهار کرد: اگر مقام معظم رهبری از «جهاد تبیین» به عنوان مسئله مهم عصر امروزی یاد می کنند، بدون تردید بخشی از آن در حوزه هنر بوده و این تبیین صرفا محدود به سخنرانی و تریبون نیست، بلکه باید در قالب هنرهای چندگانه بحث جهاد تبیین در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به اینکه حمایت از تالیفات و آثار نویسندگان در دستور کار قرار دارد، گفت: جشنواره «نمایش نامه نویسی» نیز نیمه دوم امسال در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود که یکی از موضوعات آن دفاع مقدس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کارهای مشترکی با حوزه هنری در دستور کار قرار دارد، گفت: حدود ۲۰۰ اثر هنری در جشنواره تجسمی استان تولید شد که بخشی از این آثار مربوط به حوزه دفاع مقدس بودند.

درخشان توجه به بحث شعر و خاطره گویی در شهرستان های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه شعر در مرکز استان با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های فرهنگی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه نسبت به تولیدات فاخر و ارزشی دفاع مقدس نگاه ویژه و متفاوتی خواهیم داشت، گفت: ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کارهای مشارکتی محدودیتی نداشته و از این موضوع استقبال می‌کنیم، زیرا کارهای مشارکتی باعث هم گرایی و خروجی مناسب تری خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست نمایندگان هریک از دستگاه های شرکت کننده برنامه ها و فعالیت های خود در حوزه دفاع مقدس را تشریح کردند.

 

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ