سال ۱۳۷۱ از حوزه دشمن زیاری تا تنگ چویلِ دیشموک فقط یک دبیرستان بود / خدمات نظام در حوزه آموزش و پرورش با قبل از انقلاب اصلاً قابل مقایسه نیست
سال ۱۳۷۱ از حوزه دشمن زیاری تا تنگ چویلِ دیشموک فقط یک دبیرستان بود / خدمات نظام در حوزه آموزش و پرورش با قبل از انقلاب اصلاً قابل مقایسه نیست
رئیس آموزش و پرورش دیشموک گفت : خدمات نظام در اموزش و پرورش اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، رئیس آموزش و پرورش دیشموک ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد : در سال ۱۳۵۷ که انقلاب امام خمینی(ره) به ثمر نشست که این انقلاب حاصل جانفشانی ها، تلاش ها و رشادت های عزیزانی بود .

اژدر گفت :خیلی از مردم از جان خود گذشتند تا شعار آن زمان یعنی اسقلال آزادی جمهوری اسلامی به ثمر بنشیند و ممکلت را از زیر بار استکبار نجات دهند و یک حکومت مناسب شان مردم یعنی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل دهند.

 

جهانگیر اژدر خاطرنشان کرد : از ابتدای پیروزی انقلاب متاسفانه ایادی خارجی استکبار، نظام سلطه و غرب که دوست دار چنین نظام مردمی نبودند، همیشه در حال توطئه بودند و در مسیر پیشرفت انقلاب کارشکنی می کردند و در ۴۴ سال گذشته این روند ادامه داشت ، لیکن این نظام اسلامی با محوریت خدا و اسلام و پشتیبانی مردم توانست محکم و استوار در مقابل دشمنان پایدار بماند.

 

وی افزود : سال ۱۳۷۱ فقط یک دبیرستان بود که از حوزه دشمن زیاری تا تنگ چویل دیشموک را پوشش میداد و کل دانش آموزان این منطقه در یک مدرسه و معلمان مدرسه هم اکثراً غیری بومی بودند.

اژدر ادامه داد : بعضی ها دست آوردهای نظام را زیر سوال می برند  ولی در دو بخش که الان قرار است تبدیل به شهرستان شوند فقط یک دبیرستان داشتیم و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی  این دوبخش دو اداره آموزش و پرورش مستقل و هر کدام ده ها مدرسه ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان دارند. آمار معلمین ما در آن زمان به انگشتان یک دست نمی رسید (معلمان مقطع متوسطه)بعد از آن سالها هم اکنون صدها معلم در دوبخش در حال  فعالیت و خدمت رسانی هستند.

 

رئیس آموزش و پرورش دیشموک با اشاره به فضای آموزشی گفت : در بخش دیشموک فضای آموزشی  اصلاً قابل مقایسه  با قبل از انقلاب نیست،هم اکنون از حدود ۱۰۸ مدرسه که ما داریم ۸۰ مدرسه دارای فضای ساختمانی است  و حدود ۶۰ مدرسه مجهز به سیستم گرمایشی است و این در نوع خود دستاورد بزرگی برای مردم در زمان بعد از انقلاب است.

 

وی ضمن اشاره به خدمات نظام بعد از انقلاب گفت : بارها در سخنرانی ها و جلسات عرض کردم که خدمات انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست .

 

اژدر مشکل اصلی زمان قبل از انقلاب را راه ارتباطی دانست  و گفت :به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این عرصه انقلاب و تحول بزرگی صورت گرفت و حتی بعضی از دورترین نقاط بخش ما هم اکنون دارای راه ارتباطی مناسب می باشند.

 

جهانگیر اژدر تصریح کرد :در طی همین یک سال اخیر ۱۰ مدرسه کانکسی روستایی ما  تکمیل و به بهره برداری رسید و ۴ مدرسه کانکسی در حال ساخت می باشد و قریب به ۱میلیارد تجهیزات در چند مرحله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ظی دوسال اخیر به مدارس بخش دیشموک اهداء نمود.

اژدر با اشاره به مشکلات عدم خوابگاه دانش آموزی در منطقه اذعان داشت : زمان ورود به این بخش اولویت اصلی  را خوابگاه شبانه روزی دانسته و با همکاری مسئولان در بخش و شهرستان و استان کار کلنگی زنی و اخداث این خوابگاه شروع شد و بنا به دلایلی روند کار متوقف که انتظار می رود مدیرکل نوسازی مدارس مشکل را برطرف و معضل منطقه هر چه زودتر رفع شود .

رئیس آموزش و پرورش ضمن اشاره مجدد به خدمات نظام در منطقه گفت : در یک ساطرحی تحت عنوان شهید قاسم سلیمانی سه چمن روستایی را به مدارس ما اهداء کرد و هر سه به بهره برداری رسید و در حال استفاده هستند  و در منطقه درغک مقداری جهت ساخت سالن ورزشی چند منظوره در نظر گرفته شد ولی هنوز عملیات احداث و ساخت آن شروع نشد و امیدواریم با مساعدت مسئلین هر چه زودتر مشکل برطرف و عملیات ساخت آغاز گردد.

وی گفت : در بخش ما رسانه کم هست و  همیشه هم با تیم خبر دیشموک تعامل و از برادران آهنگ جهت پوشش اخبار آموزش و پرورش دیشموک بهره بردیم.

 

 انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ