قاضی قلابی استان دستگیر شد/برخورد با جرایم خشن خط قرمز دستگاه قضایی
قاضی قلابی استان دستگیر شد/برخورد با جرایم خشن خط قرمز دستگاه قضایی
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تایید خبر دستگیر قاضی قلابی گفت: فردی که خود را به دروغ قاضی معرفی می‌کرد و با استفاده از این عنوان اقدام به کار چاق کنی می‌کرد بعد از انجام کارهای فنی شناسایی و دستگیر شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  فرشید روشندل ظهر امروز در نشست مسئولان قضایی با خبرنگاران اظهار داشت: ۲۴ فقره پرونده کیفری برای کارچاق کن‌ها و شهود دروغین در استان تشکیل شده و در این رابطه نی ۴ نفر بازداشت شده است.

وی همچنین از دستگیری قاضی قلابی کار چاق کن خبر داد و افزود: ضروری است مردم اخبار مرتبط با دستگاه قضایی را از طریق سامانه ۱۵۸۰ اطلاع رسانی کنند و البته دستگاه قضا با آموزش پرسنل و اگاهی رسانی به‌دنبال احقاق حق است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ورودی پرونده‌های دستگاه قضا در استان را ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرونده در ماه عنوان کرد و گفت: اطاله دادرسی و کیفیت دادرسی از چالش‌های دستگاه قضا بوده و از عوامل اطاله دادرسی تعداد ورودی پرونده‌ها است و هرچه مشکلات اجتماعی و اقتصادی بیشتر شود سرریز آن در دادگاه‌ها حضور می‌یابد.

حسن نگین تاجی با ابراز گلایه از وضعیت استان در حوزه اشتغال، صنعت و فرهنگ، تاکید کرد: بسیاری از چالش‌ها و‌مشکلات کنونی حاصل نارسایی‌ها در این حوزه‌ها است.

وی آموزش‌های کاربردی در دانشکده‌های حقوق را ضروری دانست و ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم در استان رضایت بخش بوده و در واقع نزاع‌های استان امنیتی نبوده و اختلاف در مالکیت و اختلاف خانوادگی بیشترین موضوع نزاع‌های است.

نگین تاجی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی خطرناک بوده و رتبه استان در کشور بیست و هفتم است اما از منظر رسانه‌ای و نمایش در فضای مجازی، بزرگ نمایی زیادی از آن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با جرایم خشن خط قرمز دستگاه قضایی است، یادآور شد: رتبه استان در نزاع در کشور ۲۷ است اما در رسانه و فضای مجازی با قضاوت عجولانه یاسوج را تکزاس عنوان می‌کنند.

رئیس کل دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد امنیت را مستلزم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها و همچنین مشارکت مردم دانست و افزود: پلیس به تنهایی نمی‌تواند مراقب همه چیز باشد و محدودیت نیروی انسانی و امکانات دارد.

نگین تاجی از شناسایی ۷۳۰ انحراف در پرداخت تسهیلات بانکی و تشکیل پرونده برای تعداد زیادی از مدیران خبر داد و گفت: در رفع تصرف منابع طبیعی ۵۰۰ هکتار پرونده قضایی وجود داشت که به بیت المال بازگشته است.

 

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ